Ny VD till techbolaget Digmi

Report this content

Tech-bolaget Digmi gasar för att revolutionera frisörbranschen internationellt. Efter 3 år av utveckling och anskaffning av kunder i Norden söker nu det småländska bolaget en ny VD.

I början av pandemin grundade serie-entreprenören Tobias Lindberg Digmi. 52-åringen ville hjälpa frisörer och dess salonger med administration, service och kostnadsbesparingar.

-Jag letade efter en driven person som skulle kunna leda bolaget i start-up fasen, och som strukturerat kunde arbeta med och för frisörbranschen, för att hjälpa dem effektivisering och digitalisering berättare Tobias som är majoritetsägare och fortsätter; Jag sprang på Joel och vi klickade direkt.

Tobias Lindberg, majoritetsägare och grundare av Digmi.

Under 3 år har bolaget fått över 150 kunder i Norden och själva utvecklat en unik SaaS-tjänst som gör stor skillnad för frisörbranschen.
Digmi har de senaste sex månaderna arbetat med sin 2.0 av sin digitala tjänst. Bolaget har utvecklat med och för kunderna och fått genomgående stående ovationer.

Digmi är redo för storskalig internationalisering
Bolaget är nu redo för nästa fas där kundanskaffning nationellt och internationellt är fokus.

Med anledning av detta söker Digmi nu en ersättare till Joel Lagerkvist som framgångsrikt lett Digmi de 3 senaste åren.
Man söker en som kan växla upp samtidigt som man fortsätter hålla högsta kundlojalitet och service.

-Joel är och varit fantastisk för Digmi. Han är delägare och kommer fortsatt vara engagerad i och för bolaget vilket jag är tacksam för. Det är ingen stor sak att vi i detta skede söker en ny VD utan det här har vi pratat om löpande berättar Tobias och fortsätter; Vi söker en engagerad, driven och passionerad VD med stor erfarenhet av SaaS och tech och som har hjärtat på rätt ställe säger Tobias.

Bolaget hade vid den senaste kapitalskaffnings-runda en värdering på 75 miljoner och namnkunniga delägare.

-Digmi är ett fantastiskt bolag. Vi har grymt duktiga kollegor och en unik och värdefull tjänst. Jag älskar kunderna och älskar att göra skillnad för dem säger Joel med glimten i ögat och fortsätter: Nu när vi står inför nästa fas så behövs en annan typ av ledarskap och kompetens. Det är helt enkelt rätt läge nu och jag välkomnar vår nya VD med stor entusiasm och glädje.

Joel Lagerkvist, CEO Digmi.

Tobias Lindberg, majoritetsägare och IR-ansvarig, tobias@linstar.se

Digmi är ett innovativt tech-företag från Småland, som verkar nationellt såväl som internationellt, inom skönhets- hårvårdsbranschen.