Kungsbacka Kommun väljer alkolås från Dignita Systems

Report this content

Dignita har vunnit Kungsbacka Kommuns upphandling av alkolås för installtion i sina ca 450 fordon där ett fyra årigt avtal om detta nu har ingåtts. Initialt omfattar detta installtion samt service av ca 50-70st alkolås där totalt ca 450 fordon berörs över tiden. Storleken på denna affär uppgår initialt till cirka 500 000 där totala värdet kan uppgå till cirka 3 000 000kr om samtliga fordon kommer att omfattas vilket dock inte är säkerställt genom avtal.

I detta anbud så levererar Dignita sitt nya alkolås AL-100 till Kungsbacka Kommun där Dignita via sin installations partner också står för installation, service och kalibrering av de alkolås som installeras.

Anders Eriksson, VD Dignita Systems: ”Vi är givetvis väldigt glada att Kungsbacka Kommun valt vårt nya alkolås AL-100 i konkurrens med övriga aktörer på marknaden.

Detta är en stor direktupphandling som genomförts enligt den nya EN (Europa) standarden. Detta visar att vår investering att ta fram en ny generation alkolås redan har burit frukt och att vi nu har ett bevisat konkurrenskraftigt erbjudande för större fordonsflottor där kunden värdesätter att få bästa möjliga totalekonomi.

Detta är den andra stora offentliga upphandlingen vi vunnit på kort tid då vi redan påbörjat att installera alkolås för Skellefteå Kommun. Detta bådar gott för framtiden”

För mer information:

Anders Eriksson, VD Dignita Systems AB (publ)

Telefon: +46(0)70 314 55 90
E-post: anders.eriksson@dignita.se

Hemsida: www.dignita.se

Denna information är sådan information som Dignita Systems är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 januari 2017.

Om Dignita Systems AB (publ)

Dignita Systems AB (publ) är ett svenskt teknik- och kunskapsföretag som utvecklar trafik och arbetsplats säkerhetsfrämjande produkter och tjänster som exempelvis alkolås och alkoholmätare

Vår vision är ”vi räddar liv”, genom användning av våra produkter kan vi kraftigt sänka antalet dödsfall samt skadade i trafik och arbetsliv.

Bolagets produkter innebär en kvalitetssäkring som gör att ett företag eller en privatperson vet om de kan framföra ett fordon, utföra en aktivitet eller ett arbetsmoment på ett säkert sätt i enlighet med gällande lagstiftning för användning av alkohol i trafik samt arbetsliv.

Bolaget är listat på aktietorget (DIGS)