Diino erbjuder backup- och lagringstjänst till Taxiförbundets medlemmar

Report this content

Diino och Svenska Taxiförbundet har ingått ett samarbete vilket innebär att alla Taxiförbundets medlemmar får 15 procents rabatt på Diinos onlinetjänster.

Många taxichaufförer har enskild firma eller fåmansföretag vilket ofta gör att viljan och utrymmet att investera i dyra serverlösningar inte är så stor. Diinos lagrings- och backuptjänst är då en enkel, säker och billig försäkring mot framtida datorhaverier.

"Genom ett långsiktigt samarbete med Diino hoppas vi på Svenska Taxiförbundet att kunna ge våra medlemmar ett ännu förmånligare erbjudande”, säger Thomas Winskog, Svenska Taxiförbundets förbundsdirektör. "Eftersom många av våra medlemmar är småföretagare utan stor datorkompetens är det inte svårt att se nyttan i detta erbjudande.”

”Den ekonomiska skadan vid förlorad data kan för en småföretagare vara väldigt stor. Därför känns det viktigt att kunna erbjuda Svenska Taxiförbundets alla medlemmar en enkel och effektiv backuplösning”, säger Jan Nilsson, vd på Diino.

Presskontakt Diino:
Örjan Wrede

E-post: orjan.wrede@diino.net
Mobil: +46 733 39 82 89

Om Diino
Diino är ett Stockholmsbaserat företag som tillhandahåller avancerade tekniska lösningar avseende backup, lagring och fildelning. Bolagets tjänster är enkla, kraftfulla, kostnadseffektiva och gör att individer och företag säkert och enkelt kan lagra, komma åt, dela och säkerhetskopiera filer oavsett var de befinner sig. Diino tillhandahåller även skräddarsydda system och plattformat för större företag och organisationer som själva önskar erbjuda tjänsterna till sina kunder. Bolaget ägs av AB Novestra, som är noterat på NASDAQ OMX, samt av Swisscom AG, noterat på Zürichbörsen.