Nu får alla SCR:s medlemmar chansen att testa Diino

Report this content

Diino, Sveriges största leverantör inom backup- och lagringstjänster, tecknar ett avtal med SCR (Sveriges Camping- & Stugföretagares Riksorganisation) om leverans av backup-tjänster till deras medlemmar.

Avtalet innebär att SCR:s medlemmar kan göra backup på sina semesterbilder, fotoalbum och dokument, till ett reducerat pris, mot en personlig hårddisk på nätet. De kan sedan lätt komma åt sin information via webbläsaren från vilken dator som helst, eller från sin iPhone eller Android-telefon.

”Vi är väldigt nöjda med att kunna erbjuda våra medlemmar den här typen av tjänst. Att säkerhetskopiera sina filer är givetvis mycket viktigt och vi hoppas att så många som möjligt ska utnyttja denna möjlighet. Diinos tjänst förenklar på ett tydligt sätt den administrations- och backup -problematik som våra gäster möts av dagligen”, säger Mattias Jighede på SCR.

”Vi är väldigt glada för att SCR har valt oss som samarbetspartner och vi är övertygade om att deras medlemmar kommer att ha stor glädje av tjänsten”, säger Jan Nilsson, vd på Diino. Oberoende av vad som händer kan SCR:s medlemmar känna sig trygga med att deras datafiler och semesterfotografier finns lagrade på nätet på ett säkert sätt.

Om Diino
Diino är ett Stockholmsbaserat företag som tillhandahåller avancerade tekniska lösningar avseende backup, lagring och fildelning. Bolagets tjänster är enkla, kraftfulla, kostnadseffektiva och gör att individer och företag säkert och enkelt kan lagra, komma åt, dela och säkerhetskopiera filer oavsett var de befinner sig. Diino tillhandahåller även skräddarsydda system och plattformat för större företag och organisationer som själva önskar erbjuda tjänsterna till sina kunder. Bolaget ägs av AB Novestra, som är noterat på NASDAQ OMX, samt av Swisscom AG, noterat på Zürichbörsen.

Presskontakt Diino:
Sabina Schött