Diligentia och Attendo skapar nytt äldreboende i Masthusen

Stadsdelen Masthusen, i Malmös Västra hamnen, når nu ännu en milstolpe – nämligen byggstart för ännu ett nytt hus. Största hyresgäst blir Attendo, som därmed tillför stadsdelen ett äldreboende.

Med ett 15 år långt hyresavtal ska Attendo bedriva ett äldreboende på 3 800 m2 i det nya kvarteret. Granne med Attendos äldreboende blir Frösunda Omsorg med ett LSS-boende på 600 kvm. Tillsammans kommer de båda att ge den hållbara stadsdelen en samhällsbärande funktion.

- Vi är en långsiktig samhällsbyggare, och ser fram emot att Attendo, som är ett av Nordens ledande vård- och omsorgsföretag, adderar en helt ny verksamhet till Masthusen, säger Andreas Ivarsson, Diligentias marknadsområdeschef för Malmöbeståndet.

- Vi planerar ett äldreboende med 57 lägenheter för målgruppen 55 och uppåt. Att bedriva verksamhet i Nordens första miljöklassade stadsdel enligt BREEAM Communities ser vi fram emot, säger Marcus Larsson, verksamhetschef på Attendo.

Diligentia äger, utvecklar och förvaltar både kontor, bostäder, köpcentrum och samhällsfastigheter. Masthusen är ett Diligentia i miniatyr:

- Nu har vi både kontorsabetsplatser, en av Malmös bästa livsmedelsbutiker, Systembolaget, apotek, en skola, äldreboende, LSS-boende och restauranger i Masthusen. En blandad stad, helt enkelt, säger Andreas Ivarsson. Vi för parallellt diskussioner med ytterligare hyresgäster kring de kontor och ytor för handel och service vi både har och kommer att bygga.

För mer information kontakta:
Andreas Ivarsson, Marknadsområdeschef Kontor Malmö, andreas.ivarsson@diligentia.se; 073-830 63 41.
Marcus Larsson, Verksamhetschef Attendo, marcus.larsson@attendo.se, 070-876 44 37.
Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, markus.pfister@diligentia.se, 070-298 38 99.
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.
www.masthusen.se | www.diligentia.se

Diligentia äger, förvaltar och utvecklar fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle. Bolagets kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter finns huvudsakligen i de tre storstadsregionerna. Vid årsskiftet 2012/2013 bestod portföljen av 109 fastigheter till ett värde av nära 30 miljarder kronor och med en uthyrbar yta om drygt 1,1 miljoner kvadratmeter. 140 medarbetare har uppdraget att leverera en långsiktigt stabil totalavkastning med rimligt risktagande till ägaren Skandia Liv och dess 1,2 miljoner försäkringstagare. Välkommen till ett fastighetsbolag som gör skillnad! www.diligentia.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi är en långsiktig samhällsbyggare, och ser fram emot att Attendo, som är ett av Nordens ledande vård- och omsorgsföretag, adderar en helt ny verksamhet till Masthusen.
Andreas Ivarsson, Diligentias marknadsområdeschef för Malmöbeståndet.
Vi planerar ett äldreboende med 57 lägenheter för målgruppen 55 och uppåt. Att bedriva verksamhet i Nordens första miljöklassade stadsdel enligt BREEAM Communities ser vi fram emot.
Marcus Larsson, verksamhetschef på Attendo.
Nu har vi både kontorsabetsplatser, en av Malmös bästa livsmedelsbutiker, Systembolaget, apotek, en skola, äldreboende, LSS-boende och restauranger i Masthusen. En blandad stad, helt enkelt. Vi för parallellt diskussioner med ytterligare hyresgäster kring de kontor och ytor för handel och service vi både har och kommer att bygga.
Andreas Ivarsson, Diligentias marknadsområdeschef för Malmöbeståndet.