Dimension Data har Cisco Systems mest nöjda kunder

Dubbelt upp för Dimension Data Dimension Data har Cisco Systems mest nöjda kunder Dimension Data i Sverige har fått två prestigefyllda utmärkelser av Cisco Systems. Dimension Data får pris för Outstanding Customer Satisfaction och utses samtidigt till bästa Solutions partner of the Year. Dimension Datas samarbete med Cisco Systems har gett mycket goda resultat för Dimension Datas kunder. Framgångarna bekräftas nu av att Dimension Data vid Cisco Summit 2004 erhöll dubbla utmärkelser. Juryns motivering till priset som Outstanding Customer Satisfaction var att "Dimension Data Sverige obevekligt driver en kundfokuserad strategi och har utmärkt sig som en av de högst presterande företagen när det gäller kundtillfredsställelse. Dimension Data i Sverige är en banbrytare när det gäller att transformera kundernas krav till högkvalitativa affärslösningar." Det är andra året i rad Dimension Data får priset. Motiveringen till priset som Solutions Partner of the Year lyder: "Dimension Data Sverige har förmågan att identifiera och utveckla praktiska marknadsstrategier genom att knyta samman sin egen spetskompetens med Ciscos IIN foundation. På så sätt tillhandahåller vi gemensamt en lösning för att hjälpa kunderna att bättre klara av sina affärsutmaningar. Det sätt Dimension Data använde denna lösning på gjorde Dimension Datas kunder mer konkurrenskraftiga och gjorde det möjligt för dem att fullt ut dra nytta av Cisco IIN foundation." - Vi är mycket glada för utmärkelserna, säger Mats Germundsson, General Manager Dimension Data Sverige. Samarbetet med Cisco har gett kraftigt positiva effekter både för oss och våra kunder. Vi gläds extra mycket åt att dessa utmärkelser kommer bara några månader efter att vi vid den statliga upphandlingen till statskontoret, STAKO, rankats som "bäst på tjänster". Det visar att vi är på rätt väg. - Cisco är engagerad i att hjälpa våra partners och dessa utmärkelser är ett erkännande till Dimension Data Sverige för deras enastående insatser under 2003, säger Magnus Bladh, partneransvarig för Cisco Systems i Sverige. För mer information kontakta: Mats Germundsson, General Manager Dimension Data Sverige Tfn +46 8 587 450 11, mobil +46 708 44 50 11, mats.germundsson@eu.didata.com Kristina Gunnarson, informationschef, Dimension Data Sverige Tfn +46 8 587 450 12, mobil +46 708 44 50 12, kristina.gunnarson@eu.didata.com Dimension Data är en ledande global aktör inom nätverksintegration och tillhörande tjänster. Våra främsta affärsområden är IP-telefoni, säkerhet, bredband samt drift och övervakning. Företaget har egna kontor i mer än 30 länder och cirka 8000 anställda. Dimension Datas unika kunskap inom integration av applikationer i nätverk skapar förutsättningar att leverera optimala nätverkslösningar. Dimension Data är noterat vid Londonbörsen. Företaget etablerades i Sverige 1988 och har egna kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företaget är Gold Partner till Cisco i Sverige, vilket ger förmånliga villkor för både Dimension Data och i förlängningen våra kunder. Om Cisco Systems: Cisco Systems är världsledande på nät- och Internetlösningar. Ciscos hård- och mjukvarubaserade produkter och tjänster används för att skapa Internetlösningar för kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett skillnader i tid och plats. Cisco grundades 1984 och har sedan dess vuxit till att bli ett av världens högst värderade och snabbast växande företag. Cisco har 35 500 anställda och omsatte 18,9 miljarder dollar under räkenskapsåret 2003. För mer information www.cisco.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/22/20040122BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/22/20040122BIT00340/wkr0002.pdf