Delårsrapport januari - juni 2000

Dimension Delårsrapport januari - juni 2000 Fortsatt stark tillväxt med bibehållet gott resultat · Resultatet efter finansnetto ökade med 50 procent till 50,5 Mkr (33,6) · Omsättningen uppgick till 669,6 Mkr (334,2), en ökning med 100 procent · Affärsområdet Professional Services bildas för att förstärka positionen inom området IT-tjänster · Satsning på Storage Area Networks (SAN) · Ett flertal viktiga affärer med bland andra Telia, WirelessCar, Ericsson och Brunswick · Stark utveckling för dotterbolaget Next Nordic AB · Förberedelser påbörjas för notering på OM Stockholmsbörsen under fjärde kvartalet 2000 · Styrelsen förstärks med Lars Idermark och Johan de Verdier Årets första sex månader för Dimensionkoncernen kännetecknas av en fortsatt stark tillväxt med bibehållet gott resultat. Omsättningen uppgick till 669,6 Mkr (334,2), en fördubbling jämfört med första halvåret 1999. Resultatet efter finansiella poster uppgick till 50,5 Mkr (33,6), en ökning med 50 procent. Rörelsemarginalen för perioden var 7,4 procent (9,9). Dimensionkoncernens fortsatt starka utveckling är en konsekvens av målmedveten fokusering på kärnverksamheten - lösningar för IT-infrastruktur - samt en fortsatt positiv marknadsutveckling. Samtliga områden inom koncernen har under det första halvåret haft en tillväxt- och resultatutveckling i linje med eller överstigande upprättad plan. Den lägre rörelsemarginalen förklaras av den kraftiga expansionsfas Dimension befinner sig i. Under de senaste nio månaderna har Dimension inlett en geografisk expansion, ett nytt affärsområde, Professional Services, har startats och Next Nordic AB har etablerats. Next har under rapportperioden utvecklats mycket starkt på en marknad med lägre marginaler. Därutöver har satsningen på datalagring intensifierats tillsammans med vidare satsning på rekrytering och kompetensutveckling. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/17/20000817BIT00750/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/08/17/20000817BIT00750/bit0002.pdf Hela rapporten