Dimension stärker e-learningföretaget Devphiles närvaro på nätet

Report this content

Dimension stärker e-learningföretaget Devphiles närvaro på nätet Devphiles är ett internationellt e-learning och kunskapsföretag som vänder sig till utvecklare och programmerare. Företaget lanserar nu en avancerad portal med ett individanpassat utbud av information och tjänster. Dimension har levererat lösningen, som är baserad på som är baserad på e- handelsplattformen BroadVision One-To-One. E-learningportalen, som idag innehåller information om kurser, evenemang, sökfunktioner och koddatabaser, vidareutvecklas och individanpassas nu för att bättre serva företagets målgrupp. Besökaren ska exempelvis även kunna boka, genomföra och betala kurser. "Med One-to-One-plattformen, som anpassar sajtens erbjudande efter varje enskild besökare, kan vi bygga starka kundrelationer på nätet och därmed öka vår lönsamhet. Den inbyggda språkhanteringen i programmet är av stor vikt eftersom vi verkar på en internationell marknad där känslan av lokal närvaro kan vara avgörande för vår framgång. Dimensions förmåga att möta vårt krav på leverans av en färdig lösning inom sex veckor gjorde att vi valde dem", säger Andreas Kviby, Devphiles grundare. Dimension levererar en helhetslösning bestående av utvecklings-, test-, och produktionsmiljö, installation och kringtjänster. Kring applikationsutveckling samarbetar Dimension med OctaGroup. "Devphiles tillhör de nya företag där den elektroniska marknadsplatsen utgör företagets primära kanal mot kunden, och där time-to-market vad gäller lansering av nya tjänster är avgörande. Genom vår erfarenhet av avancerade e-handelslösningar och kompetens kring BroadVision har vi kunnat leverera en lösning som möter deras högt ställda krav", säger Tony Nicolaides, affärsansvarig för BroadVision på Dimension. BroadVisions One-to-One används bland annat av framgångssajterna DoBeDo, Brunswick Direct, Spar.nu och Telia. För ytterligare information kontakta: Tony Nicolaides, affärsansvarig Andreas Kviby, grundare och för BroadVision, Dimension delägare, Devphiles Tel 08-445 24 00 Tel: 08-412 59 50 Mobil 0709-31 02 66 Mobil: 070-956 51 25 E-post: E-post: tony.nicolaides@dimension.se andreas.kviby@devphiles.com Om Dimension Dimension är ett svenskt IT-företag som designar, utvecklar och implementerar de affärskritiska system som utgör grunden i kundernas IT- infrastruktur. Som integratör tillhandahåller Dimension lösningar som säkerställer att kunden kan möta den digitala ekonomins krav på snabbhet, tillgänglighet, säkerhet och skalbarhet. Exempel på lösningar är avancerade server- och datalagringslösningar för e-handelssystem, e- banking, Internet/intranät och affärssystem. Kunderna finns främst inom telekom, Internet, media, bank & finans, industri och offentlig förvaltning. 1999 omsatte Dimension 770 Mkr och hade ett resultat efter finansnetto på 76 Mkr. Företaget har drygt 160 anställda på sex kontor i Sverige och ett i Norge, huvudkontoret finns i Stockholm. Dimension ingår i Bure-koncernens IT-investeringar. Förberedelser pågår för en notering av Dimensions aktie på OM Stockholmsbörsen under fjärde kvartalet 2000. Om Devphiles Devphiles är ett internationellt e-learningföretag vars målgrupp är professionella utvecklare. Devphiles är verksamma inom fyra olika områden: Education, Network, Publishing och Event, och är en komplett leverantör inom kompetensutveckling och information för utvecklare. Devphiles styrka är att företaget är skapat utifrån målgruppens, det vill säga utvecklarnas, behov. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00630/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00630/bit0002.pdf