Lars Idermark och Johan de Verdier nya i Dimensions styrelse

Lars Idermark och Johan de Verdier nya i Dimensions styrelse Dimensions styrelse har förstärkts med två nya ledamöter, Lars Idermark och Johan de Verdier. Lars Idermark är vice VD i Bure Hälsa och Sjukvård och var tidigare vice VD på Föreningssparbanken där han även ingick i styrelsen. Johan de Verdier är operativ chef på Framfab Sverige och var tidigare VD på Guide AB. "Med denna styrelseförstärkning är Dimension väl positionerat för den kommande noteringen och fortsatt expansion", säger Björn Boldt-Christmas, Styrelseordförande Dimension. För ytterligare information kontakta: Björn Boldt-Christmas, Styrelseordförande Dimension Tel 031-28 45 46 Mobil 070-588 76 85 e-post bbc@bure.se Sven Uthorn, VD Dimension Tel 08-445 24 32 Mobil 070-931 00 03 e-post sven.uthorn@dimension.se Om Dimension Dimension är ett svenskt IT-företag som designar, utvecklar och implementerar de affärskritiska system som utgör grunden i kundernas IT-infrastruktur. Som integratör tillhandahåller Dimension lösningar som säkerställer att kunden kan möta den digitala ekonomins krav på snabbhet, tillgänglighet, säkerhet och skalbarhet. Exempel på lösningar är avancerade server- och datalagringslösningar för e-handelssystem, e-banking, Internet/intranät och affärssystem. Kunderna finns främst inom telekom, Internet, media, bank & finans, industri och offentlig förvaltning. 1999 omsatte Dimension 770 Mkr och hade ett resultat efter finansnetto på 76 Mkr. Företaget har drygt 160 anställda på sex kontor i Sverige och ett i Norge, huvudkontoret finns i Stockholm. Dimension ingår i Bure-koncernens IT-investeringar. Förberedelser pågår för en notering av Dimensions aktie på OM Stockholmsbörsen under fjärde kvartalet 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/16/20000816BIT00960/bit0002.pdf