Dina Försäkringar visar att alla svenskar är lika olika - i filmen För 10 miljoner

Report this content

Under hösten 2016 blir Sverige tio miljoner invånare enligt prognoser från Statistiska Centralbyrån. I filmen För 10 miljoner följer vi artisten Ison Glasgow som visar att Sverige består av tio miljoner människor som alla är lika olika. Bakom initiativet står Dina Försäkringar.

Jag är den som är född i Queens. Jag är den som hittade ett nytt hem. Jag är den som öppnar min dörr för dig. Jag är den som vill bli lämnad i fred, säger Ison Glasgow i filmen.

Försäkringsbranschen har generellt varit väldigt traditionell och vi på Dina Försäkringar vill visa att vi ser alla människor och deras olikheter. Vi kommer snart att bli 10 miljoner människor och behoven förändras. Vi måste förstå allas små olikheter, orosmoln och behov. Vi finns till för alla människor ute i landet oavsett vem man än är och var man kommer ifrån och det vill vi visa med filmen. Vi gör helt enkelt försäkringar för 10 miljoner helt olika människor, säger Paula Fagerlund, Kommunikations- och webbchef på Dina Försäkringar.

Filmen För 10 miljoner har tagits fram av Dina Försäkringar för att uppmärksamma den nya befolkningssiffran och hylla alla människors olikheter – ett Sverige där alla är lika olika. Med filmen vill Dina Försäkringar uppmuntra flera att våga vara sig själva, utan att styras av de normer och homogena strukturer som vi ofta genomsyras av.

Dina Försäkringar har funnits i Sverige sedan 1768 och genom små lokala bolag ute i kommuner, byar och socknar har man kunnat ge personligt bemötande runtom i landet – vem man än är och var man än kommer ifrån.

Se filmen med Ison Glasgow och visa att du också är #10miljoner:

För mer information kontakta:
Paula Fagerlund, Kommunikations- och webbchef, Dina Försäkringar.
Telefon: 08 51 80 39 93. E-post: paula.fagerlund@dina.se

Om Dina Försäkringar
Vi är 13 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på över 50 platser i landet, från Lund i söder till Luleå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.

Taggar: