Diös bygger ytterligare ett kontorshus i Uppsala Science park

Diös bygger ytterligare ett kontorshus i Uppsala Science park Fastighetsbolaget Diös, noterat på Stockholmsbörsens O-lista, expanderar ytterligare inom Uppsala Science park. En byggnad med kontors- och laboratorielokaler om 4.500 kvm börjar nu uppföras. Byggnaden beräknas vara färdigställd i oktober år 2001. I området finns fler byggrätter som gör det möjligt att expandera ännu mer. Den senast uppförda byggnaden, BiomedIT, som färdigställdes i juli i år, har nu fyllts av företag med verksamhet inom medicinsk teknik och IT. Den största hyresgästen kommer att expandera och även bedriva verksamhet inom en stor del av det nya BiomedIT II. Andra företag med biomedicinsk verksamhet är på väg att teckna avtal. Med det nya huset förstärks profilen av Uppsala Science park och Campus Uppsala som etableringsområde för Life-science och IT i Uppsala- Stockholmsregionen. Investeringen uppgår till cirka 65 Mkr och beräknas vid färdigställandet ge en direktavkastning på drygt 8 procent. Investeringen följer Diös strategi att utveckla och koncentrera verksamheten till regioncentra i Mellansverige och att där skapa en stark marknadsposition. Uppsala den 24 augusti 2000 ANDERS DIÖS AB (publ) Per Uhlén Verkställande direktör Från Anders Diös AB (publ), Box 116, 751 04 Uppsala. Tel 018-18 40 00 Fax 018- 10 87 47 E-post info@dios.se Hemsida www.dios.se Information lämnas av koncernchef Per Uhlén, tel 018-18 40 00, fastighetschef Lokaler Uppsala Gunnar Falkenström, tel 018-69 13 01 samt VD, Uppsala Science park Birgitta Olsson, tel 018-56 02 22 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/24/20000824BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/24/20000824BIT01170/bit0002.pdf