Ordinarie bolagsstämma i Anders Diös AB (publ)

Ordinarie bolagsstämma i Anders Diös AB (publ) Den ordinarie bolagsstämman i Diös beslutade idag, i enlighet med styrelsens förslag, att till aktieägarna dela ut 3,00 kr per aktie (föregående år 1,00 kr per aktie). Avstämningsdag för utdelningen är den 3 maj 2000. Utbetalning sker med början den 10 maj 2000. Bolagsstämman beslutade vidare, i enlighet med styrelsens förslag, att ge styrelsen bemyndigande att under perioden fram till nästa ordinarie bolags-stämma förvärva högst 2.352.680 aktier, motsvarande högst 10 procent av aktierna i bolaget. Förvärv skall ske på OM Stockholmsbörsen och för för-värvade aktier får betalas vid förvärvstillfället gällande börskurs. Syftet med återköp är att justera bolagets kapitalstruktur. Till styrelseledamöter omvaldes Bo Forsén, Hans Nergårdh, Jan H Svensson, Per Uhlén och Anders Wall. PricewaterhouseCoopers AB valdes som revisor för kommande fyra år. Vid efterföljande styrelsemöte beslutade styrelsen i Diös att utnyttja bemyndigandet att återköpa aktier i bolaget, enligt ovan. Styrelsens beslut innebär att högst 2.352.680 aktier i bolaget kan förvärvas under perioden fram till nästa ordinarie bolagsstämma. Ett återköp till dagens börskurs resulterar i ett ökat substansvärde per aktie samt förbättrar bolagets vinst per aktie. Vid styrelsemötet omvaldes Hans Nergårdh till styrelsens ordförande. Uppsala den 27 april 2000 ANDERS DIÖS AB (publ) Per Uhlén Verkställande direktör Från Anders Diös AB (publ), Box 116, 751 04 Uppsala. Tel 018-18 40 00 Fax 018-10 87 47 Information lämnas av Diös koncernchef Per Uhlén och styrelseordförande Hans Nergårdh ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT02080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT02080/bit0002.pdf