Lars Leijonborg blir rådgivare hos Diplomat Communications

Report this content

Lars Leijonborg, tidigare statsråd och partiledare, blir Senior Advisor på Diplomat Communications AB – en av Sveriges snabbast växande kommunikationsbyråer.

– Diplomat Communications har vuxit snabbt sedan starten 2003. Vår senaste satsning är ett kontor i Bryssel. Vi strävar alltid efter att förstärka vår rådgivningskompetens för kundernas räkning. Lars Leijonborg kommer att bidra med erfarenheter om politik i både Sverige och EU, säger Anna-Karin Hedlund, VD Diplomat Communications. – I mina tidigare roller har jag sett att såväl näringslivet som organisationer har behov av effektiv kommunikation gentemot opinionsbildare och beslutsfattare. Jag ser fram emot att bidra med kunskaper, analys och strategisk rådgivning åt Diplomats kunder, säger Lars Leijonborg. Lars Leijonborg har ett långt yrkesliv i politiken. Han var partiledare i tio år, statsråd under tre år och riksdagsledamot i mer än 30 år. I år utsågs Lars Leijonborg till styrelseordförande i Sveriges utbildningsradio AB (UR). Leijonborg tillträder sin nya tjänst som Senior Advisor den 1 augusti. För ytterligare information kontakta: Lars Leijonborg Senior Advisor Mobil: 070-589 55 00

Taggar: