Lotsens grundare Magnus Carlsson till Diplomat Communications

Report this content

Magnus Carlsson, som har ägt och drivit Lotsen Kommunikation i femton år, blir ny senior medarbetare på Diplomat Communications. Med sin gedigna erfarenhet av samhällsfrågor och politik förstärker Magnus Carlsson Diplomatgruppens erbjudande inom Public Affairs. Magnus kommer att arbeta med att utveckla koncept och bistå kunder inom samhällspolitisk positionering varav skapande av personliga och publika möten kring samhällsfrågor är en central del.

-          Diplomat Communications har idag marknadens starkaste erbjudande inom Public Affairs. Vi har genom åren vid olika tillfällen haft samarbeten med Magnus Carlsson, alltid med goda erfarenheter. När Magnus nu ansluter till byrån blir han en viktig kraft i vårt arbete med att fortsätta utveckla vår redan framgångsrika tjänst, säger Oscar Hyléen, Koncernchef och Partner.

Magnus Carlsson är en av de personer som tydligast har bidragit till att utveckla Almedalen från en begränsad mötesplats för partier och organisationer till den stora arena för ”publik positionering” som det är idag. Diplomat Communications har parallellt byggt upp en bred kompetens inom opinionsbildning och lobbying och kan därför omedelbart nyttiggöra Magnus Carlsson erfarenheter och nätverk i kundverksamheten.

-          Public Affairs har de senaste åren genomgått en snabb och spännande utveckling. Viktiga skäl till denna utveckling är digitaliseringen och framväxten av sociala medier, den ökande betydelsen av senior kompetens samt ett behov av nya former för möten. Magnus anslutning blir ett värdefullt tillskott till vår verksamhet inom publik positionering, säger Gunnar Sonesson, partner på Diplomat Communications och ansvarig för kompetensområdet Public Affairs.

Magnus Carlsson ansluter till Diplomat Communications per idag.

-          Det känns mycket inspirerande att inleda en ny fas genom att börja på Diplomat Communications. Diplomat är en byrå som jag följt med intresse sedan starten för tolv år sedan och alltid haft stor respekt för. Jag tar med mig min egen långa erfarenhet av rådgivning inom politik och samhällsfrågor och ser fram emot att vara delaktig i byråns fortsatta utveckling, säger Magnus Carlsson.

För ytterligare information kontakta:

Oscar Hyleén, Partner och Koncernchef Diplomat-gruppen, Tel: +46 (0) 709-23 59 25

Gunnar Sonesson, Founding Partner, Tel: +46 (0) 70440 10 00

Magnus Carlsson, Tel: +46 (0) 705-20 10 91

Diplomat Communications grundades 2003 av Anders Oremark, Björn Nyblom och Gunnar Sonesson och är en av Sveriges ledande kommunikationsrådgivare. Byrån arbetar med strategisk rådgivning och operativa insatser inom Corporate Communications, Public Affairs och finansiell kommunikation. Diplomat Communications ingår i Diplomat-gruppen tillsammans med varumärkes- och marknadskommunikationsbyrån YouMe Agency. www.diplomatcom.com

Taggar: