Direct2Internet erbjuder svenska affärsidkare ny avbetalningslösning utan irriterande dolda kostnader

”De månatliga fakturorna fyllda med dolda avgifter kan vi nu lägga bakom oss”

Svenska betaltjänstföretaget Direct2Internet erbjuder tillsammans med amerikanska betalningslösningen Splitit en ny betaltjänst på den svenska marknaden som gör det möjligt att dela upp sina månatliga betalningar. Detta utan de annars standardiserade extra kostnaderna i form av räntor, aviserings- och uppläggningsavgifter. Här är lösningen integrerad med betalkortsföretagets vanliga månadsfaktura.

Direct2Internet blir en one-stop-shop för svenska affärsidkare som erbjuder avbetalningslösningar för e-handel och fysiska butiker baserat på kortbetalningar och inte månatliga fakturor med olika tilläggskostnader. I erbjudandet finns såväl kortterminaler som betalningslösningar för e-handel. Splitit erbjuder sin avgiftsfria lösning för avbetalningsköp via kortbetalningen. En viktig fördel med denna lösning förutom möjligheten att kostnadsfritt dela upp betalningarna är att även personer på besök i Sverige kan genomföra köp på avbetalning via lösningen med betalkortet. Något som tidigare varit ett problem och som inte fungerar med månatliga avbetalningsfakturor.

“Den här lösningen är något helt nytt på den nordiska marknaden. Vi tror att det blir en väldigt attraktiv lösning för butiker och e-handelsföretag på grund av enkelheten men också då de vanligen förekommande dolda extra avgifterna irriterat många kunder och riskerat att skada handlarens varumärke. Förhoppningsvis kan vi nu lägga de månatliga fakturorna fyllda med dolda avgifter bakom oss, säger Direct2Internets vd, Jens Claesson i en kommentar.

Se förklaring om hur Direct2Internets kostnadsfria avbetalningslösning via betalkort fungerar: https://www.direct2internet.com/delbetalningkort/

Jens Claesson, MD
Direct2Internet Nordic AB
jens.claesson@direct2internet.com
+46 707 379880

Direct2Internet. Med de patenterade lösningarna Access Switch och EgenPSP har Direct2Internet sedan starten 1999 utvecklat och marknadsfört lösningar för snabba korttransaktioner. Idag har bolaget ett stort antal anslutna kortterminaler i Norden som dagligen använder Direct2Internet tjänster. Bland kunderna återfinns företag som Stiga, Husqvarna, Mora, RIA and Team Sportia. År 2015 utsågs D2I av Red Herring till ett av Europas mest lovande teknikföretag.

Splitit är ett amerikanskt betalningslösningsföretag som erbjuder lösningar för att handla på avbetalning via sitt befintliga betalkort utan extra kostnader, utan extra kreditprövningar och utan problem vid betalningar utanför hemlandet. Kreditprövningen är ju redan genomförd av kortföretaget och behöver inte göras om gång på gång med omständliga procedurer. Många av Internet Retailer’s top 500 e-handlare är redan idag anslutna till systemet, Splitit finns idag i 27 länder runt om i världen med huvudkontor i New York.

Taggar: