Reuters och Nyhetsbyrån Direkt sluter avtal om nyhetsdistribution

Report this content

Reuters och Nyhetsbyrån Direkt sluter avtal om nyhetsdistribution Reuters och Nyhetsbyrån Direkt har slutit avtal om försäljning och distribution av Nyhetsbyrån Direkts engelska nyhetstjänster och prognoser från SME Direkt. Från och med måndag den 4 mars, erbjuder Reuters abonnemang på Direkt News och SME till sina Reuters First-kunder och SME Online till sina 3000Xtra-kunder. - Avtalet med Reuters innebär att hela marknaden nu kan ta del av våra kurspåverkande nyheter från Direkt News och våra prognostjänster från SME Direkt, säger Håkan Carlson, VD Nyhetsbyrån Direkt. - Samarbetet med Nyhetsbyrån Direkt innebär att våra kunder får mer valfrihet och ytterligare en mycket viktig och bra nyhetskälla. Vi ser fram emot detta samarbete och kommer att fortsätta våra ansträngningar för att leverera de tjänster som vår kunder efterfrågar, säger Loris Barisa, VD Reuters Svenska AB. För mer information kontakta: Pär Ståhl Ken Riggio Marknadschef, Nyhetsbyrån Direkt Product Manager, Reuters First +46 8 736 59 99 +46 8 700 1000 par.stahl@direkt.se ken.riggio@reuters.com Reuters är världens främsta informations- , nyhets-, och teknologiföretag. Ställningen grundas på företagets rykte om snabbhet, precision, integritet och opartiskhet förenat med pågående teknologisk innovation. Reuters styrka är företagets unika möjlighet att erbjuda kunder världen runt en kombination av innehåll, teknologi och tillgänglighet. Reuters är världens största internationella nyhetsbyrå för text och tv med 2.500 journalister, fotografer och filmfotografer på 147 kontor som försörjer 160 olika länder med nyheter. Under 2001 omsatte koncernen 3,9 miljarder brittiska pund. Koncernen har fler än 19.000 medarbetare i 226 städer i 97 olika länder. Nyhetsbyrån Direkt är Sveriges ledande finansiella nyhetsbyrå med ett trettiotal ekonomijournalister i redaktionen. Direkts läsare återfinns på banker, fondkommissionärer, institutioner, företag, media samt bland placerare som vill ha tillgång till aktuella finansnyheter. SME Direkt är den främsta aktören för prognossammanställningar på nordiska bolagsvinster och svensk makro. SME Direkt bevakar ett 140-tal bolag på den nordiska marknaden och sammanställer helårsprognoser på kontinuerlig basis och kvartalsprognoser inför varje bolags rapport. Bidragsgivare är de ledande internationella investmentbankerna i USA och Europa samt de nordiska bankerna och fondkommissionärerna. SME Online är ett professionellt och enkelt verktyg för den som vill följa förändringen av vinstförväntningarna på den nordiska marknaden. Kunderna återfinns på banker, fondkommissionärer, institutioner, företag och media. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00370/wkr0002.pdf