Betala räkningar hos Direkten

Betala räkningar hos Direkten

Sedan våren 2008 har privatpersoner och företag kunnat betala sina räkningar över disk i över 250 butiker inom kedjan Direkten. Lägsta pris och generösa öppettider blev resultatet för kunderna när Direkten och Kassagirot inledde sitt samarbete.

När Svensk Kassaservice under 2008 lägger ner sina kontor runt om i landet ökar behovet av nära betaltjänster. Denna service har den handlarägda servicehandelskedjan Direkten ambitioner att ta över.

- Direkten är inte bara traditionella servicebutiker, utan fungerar även som naturliga mötesplatser. Den personliga kundkontakten utmärker våra butiker och vi låter kundens behov styra vår utveckling av varor och tjänster, säger Christina Bredberg, VD för Direkten.

Kassagirot ger kunden möjlighet att betala sina räkningar i närmaste Direkten. Snabbt, säkert och smidigt. Och avgiften på 29 kr/räkning är lägre än hos både Svensk Kassaservice (49kr) och samtliga banker. Kunden kan även lösa in postanvisningar, numera även kallade Värdeavier, på Direkten för endast 10 kr/utbetalning. Bakom betalningstjänsten står Kuponginlösen och Nordea.

- Vi vill helt enkelt erbjuda våra kunder den nära servicen till lägsta pris och med generösa öppettider, säger Christina Bredberg. Och vi har fått fantastiskt gensvar från kunderna.

För ytterligare information kontakta:

Maja Bredberg, informationschef Direktbutikerna Scandinavia AB, 08-505 970 81, 0739-39 39 70 Direkten består av över 250 servicebutiker med tonvikt på spel, tjänster och traditionella kioskvaror. Direkten är en handlarägd kedja som bedriver verksamhet med syfte att gynna dess medlemsbutiker genom gemensam profil, nya tjänster och kampanjer.
www.direkten.se