Slutna kontanthanteringssystem på Direkten

Slutna kontanthanteringssystem på Direkten

Direkten har tecknat ramavtal med Axlon kring det nylanserade slutna kontanthanteringssystemet AxlonRS. Avtalet omfattar Direktens samtliga 180 butiker i Sverige. – Våra kunder och våra medarbetare ska känna att Direkten står för ett säkerhetstänkande, säger Direktens vd Christina Bredberg.

– Att jobba med små och medelstora butiker ligger i linje med vår marknadsstrategi och därför är ramavtalet med Direkten av strategisk betydelse för Axlon. Vi ser fram emot att effektivisera kontanthanteringen hos Direktens butiker samtidigt som säkerheten höjs, säger Tomas Ringström, vd på Axlon.

– Säkerhet är en mycket viktig fråga för oss och vi ser därför detta som början på ett strategiskt samarbete och med Axlons finansiella upplägg har merparten av våra butiker råd med ett slutet kontanthanteringssystem, avslutar Christina Bredberg

Säkra pengar hela vägen till banken Med AxlonRS möjliggörs en helt sluten kontanthanteringsprocess, från mottagande av kontanter vid kassalinjen till insättning på bank. Det innebär att pengarna hela tiden förvaras i säkra transportenheter med infärgningssystem från kassalinjen via värdetransport fram till en uppräkningscentral. Lösningen består av både hård- och mjukvaror med hög flexibilitet, stabilitet och skalbarhet. AxlonRS integreras i kundernas befintliga kassa- och systemmiljö. Detta ger möjlighet att effektivisera och förbättra affärsprocesser och kapitalflöden.

För ytterligare information kontakta:

Christina Bredberg, vd Direkten 070-735 06 88, christina.bredberg@direkten.se Tomas Ringström, vd Axlon AB, 070-649 95 90, tomas.ringstrom@axlon.se

Direkten Direkten är en kedja bestående av 180 servicebutiker med tonvikt lagd på spel och tjänster. Utöver det finns också ett varierat utbud av traditionella kioskvaror. Direkten är en handlarägd kedja (Direktbutikerna Scandinavia AB) som tillsammans med Axfood Närlivs äger profilen Direkten. Läs mer på www.direkten.se

Axlon Group Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Advisor är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av hög kapacitet, enkel integration och hög säkerhet. Dotterbolaget HGL erbjuder finmekanisk bearbetning inom svarvning och fräsning med hög precision samt mekaniska och elektriska montage. Det gör HGL till en komplett leverantör i Kina för kunder i Asien, USA och Europa. Läs mer på www.axlongroup.se