Vilken framgångsrik kvinnlig entreprenör ska få 50 000 kronor?

Report this content

Branschorganisationen Direkthandelns Förening delar årligen ut 50 000 kronor till Sveriges bästa kvinnliga entreprenör. I år delas priset ut den 9 november 2013 vid en gala i Stockholm. Med priset vill Direkthandelns Förening lyfta fram föredömliga kvinnliga entreprenörer som lyckats i sitt företagande – oavsett bransch – och som även inspirerat andra.

Juryn består av Direkthandelns Förenings styrelse samt av Ebba Lindsö, bland annat ordförande i Sjätte AP-fonden och medlem i DI:s skuggdirektion.

Direkthandelns Förening är branschorganisationen för företag som arbetar med direkthandel. Direkthandeln sysselsätter 100 000 direktsäljare i Sverige, varav flertalet är kvinnor.

Vem som helst kan nomineras

Nomineringen ska vara inskickad senast fredagen den 27 september 2013. Priset delas ut vid den stora DF-galan på Grand Hotel i Stockholm den 9 november 2013. Nomineringar sker via ett formulär på Direkthandelns Förenings hemsida: www.direkthandeln.org.

Viktiga kriterier vid bedömningen:

1. Den kvinnliga entreprenören ska under minst tre år framgångsrikt och under lönsamhet drivit egen verksamhet. Det har ingen betydelse vilken bransch entreprenören varit verksam inom.

2. Den nominerade ska vara ett föredöme som inspirerat andra företagare och entreprenörer.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Hans Henrik Ramel, VD Direkthandelns Förening, 070 – 837 57 57 eller info@direkthandeln.org.

Om Direkthandelns Förening

Direkthandelns Förening är branschorganisationen för företag som arbetar med direkthandel. Branschen sysselsätter fler än 100 000 direktsäljare i Sverige. Föreningens huvuduppgift är att bevaka medlemmarnas intressen och skydda konsumenten, att verka för god affärssed samt att utveckla branschen. Föreningen är också remissorgan vid all lagstiftning som påverkar direkthandeln.