DirektMedia följer upp förra årets rekordresultat med ett starkt första kvartal

Tjugo nya kunder, en total omsättning på 62 mkr (51,4), vilket motsvarar en ökning med 20,7 procent, och en kraftigt ökad försäljning av digitala kampanjer blir resultatet när DirektMedia, Nordens ledande företag inom direktmarknadsföring till privatpersoner, summerar första kvartalet 2007.
Försäljningen av digitala kampanjer – där SMS, e-post och röstmeddelande fungerar som de främsta kanalerna – ökade under första kvartalet med 70 procent jämfört med motsvarande period förra året.

Direktmarknadsföringen idag blir allt mer digital för att möta den moderna konsumenten som gör allt mer aktiva val för att få den reklam som han eller hon är intresserad av.

– Vi har arbetat målmedvetet med den uttalade strategin att utveckla våra digitala tjänster för integrerade kampanjer inom direktmarknadsföring. Att integrera traditionella och digitiala kanler är framtiden. Det är ett arbete som har gett resultat och 2007 ser ut att bli ett riktigt bra år, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.

DirektMedias omsättning för första kvartalet 2007 ökade med 10,6 mkr jämfört med samma period förra året. Vinsten för 2006 uppgick till 23,5 mkr.

– Vi växte rejält under 2006 dels via förvärv dels via rekrytering av 16 nya medarbetare som förstärkte vår kompetens framförallt på IT-sidan, säger Martin Olofsson.

Målet för 2007 är att ta ytterligare marknadsandelar genom såväl nyetableringar som ökad försäljning på befintliga marknader.