DirektMedia fortsätter att expandera. Flyttar till större lokaler i Stockholm, Göteborg och Malmö

DirektMedia växer och har under första halvåret 2007 förstärkt sin organisation med drygt 100 nya medarbetare. Expansionen är främst ett resultat av DirektMedias förvärv av ADC (Oy Analytic Direct Communication AB, numera DirektMedia Oy) i Finland och DirektMedia Norges fusion med DM Huset i Norge, men även i Sverige är expansionen påtaglig. Tre av fyra kontor flyttar nu till större lokaler. Totalt sett ökar man den sammanlagda kontorsytan med 500 kvadratmeter.

– Vi har under första halvåret 2007 stärkt vår närvaro rejält på den nordiska marknaden tack vare förvärvet av ADC och fusionen med DM Huset i Norge och sist men inte minst genom en aktiv rekrytering av nya medarbetare, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.

Nyrekryteringen har varit mest omfattande inom IT-området, men även inom tjänsteområdena analys, digitala medier och offentliga medier, liksom i kundteamen. Totalt sett har 16 nya medarbetare anställts hos DirektMedia Sverige sedan januari 2007.

– Direktmarknadsföringen tenderar idag att bli allt mer digital för att möta den moderna konsumenten. Vi måste erbjuda spetskompetens och ligga i framkant i vår tjänsteutveckling så att våra kunder kan kommunicera med mottagarna på deras villkor, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.

DirektMedia förädlar varje år mer än 90 miljoner adresser och förmedlar cirka 180 miljoner bilagor för några av Nordens mest aktiva företag inom direktmarknadsföring. Bland kunderna märks bland andra Bonnier Tidskrifter, LRF, La Redoute, Unicef, Rädda Barnen och Eniro.