DirektMedia fortsätter sin starka tillväxt genom flera nyanställningar

DirektMedia AB, Nordens ledande företag inom direktmarknadsföring till privatpersoner, fortsätter sin starka tillväxt genom tre nyanställningar. Petter Lindskog blir företagets digital marketing creative, Niklas Stenwreth börjar som operativ affärsutvecklare och projektledare på IT-tjänsteområdet och Peter Jacobson har anställts som projektkoordinator på säljavdelningen i Stockholm.

Petter Lindskog har stor erfarenhet inom PR och marknadsföring och ska utveckla DirektMedias internetmarknad, med inriktning på affiliate-, sökords- och kampanjmarknadsföring.

Niklas Stenwreth kommer närmast från Experian, där han har arbetat som marknadsanalytiker. Han har dessutom ett förflutet på DirektMedia som analytiker. Nu återkommer han i en ny roll för att skapa en naturlig brygga mellan kundteamen och den interna IT-utvecklingen.

Peter Jacobsson, som bland annat har arbetat för kunder som Microsoft och Telia i sitt arbete på eventföretaget Humlestorm, förstärker säljteamet i Stockholm.

– Genom våra tre nyanställningar breddar och skärper vi vår kompetens på flera plan. Genom Petter ska vi bli ännu bättre på att möta våra kunders behov när det gäller digital direktmarknadsföring, som integrerat med övrig marknadsföring är ett effektivt verktyg för att nå ut till utvalda målgrupper. Peter har spännande en kunskap inom både sälj och event som kan ge oss nya infallsvinklar i vårt kundarbete. Niklas kan kombinera sina erfarenheter som analytiker på olika företag med sin tidigare bakgrund från DirektMedia, och ge oss ett helhetsperspektiv på tjänsteutvecklingen för våra kunders behov, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.