DirektMedia inleder samarbete med Perspective Communication AB

Report this content

DirektMedia, Nordens ledande företag inom direktmarknadsföring till privatpersoner, tecknar avtal med Göteborgsbaserade PR-byrån Perspective Communication AB. Avtalet gäller ett år och syftar till att öka kunskapen om direktmarknadsföring som kommunikationskanal och vilka möjligheter som finns i den nya digitala tekniken.

– Den som inte behärskar den nya teknikens möjligheter tror jag får det svårt i det framtida medielandskapet. Utvecklingen går mot att allt blir digitaliserat. Direktmarknadsföring idag utnyttjar alla tillgängliga kanaler från bilagor och adresser till SMS, e-post och sökmotormarknadsföring för att kommunicera med kunder eller driva trafik till en webbsida, säger Martin Olofsson, vd DirektMedia.

DirektMedia arbetar med några av Sveriges mest dm-intensiva företag och hanterade under förra året över 1 miljard adressposter i sitt matchningssystem samt förmedlade cirka 90 miljoner adresser och cirka 180 miljoner bilagor för kunders räkning. Företaget arbetar med hela processen inom direktmarknadsföring men fokuserar till stor del på för- och efteranalyser för att uppnå bästa möjliga effekt av kundernas dm-investeringar.

– Samarbetet med DirektMedia är ett spännande och utmanande uppdrag. Företaget har både ett tekniskt och kunskapsmässigt försprång och verkar dessutom i en bransch som befinner sig i stark utveckling, säger Pär Karlsson, kundansvarig gentemot DirektMedia på Perspective.

I arbetsgruppen från Perspective Communication ingår Pär Karlsson, PR-konsult och Pernilla Nätt, projektledare.