DirektMedia officiell partner till branschtävlingen Guldnyckeln

DirektMedia har tidigare sponsrat branschtävlingen Guldnyckelns pris för ”Digital marknadsföring”. För första gången går man nu in som officiell partner till Guldnyckeln, som genomförs för 27:e gången den 12 mars.
Partnerskapet innebär att DirektMedia kan bidra med erfarenhet och branschkunskap till hela arrangemanget och Guldnyckelns fortsatta utveckling.

– Vi har velat ha DirektMedia som partner i flera år. Därför känns det fantastiskt kul att man nu har valt att bli officiell partner. Eftersom DirektMedia är en av branschens största och viktigaste aktörer blir det ett lyft för Guldnyckeln. Dessutom är DirektMedia i framkant inom digital direktmarknadsföring, som är i fokus i år. Jag ser fram emot ett långsiktigt samarbete, där vi tillsammans gör allt för utveckla dagen, säger Marianne Lager på SWEDMA, projektledare för Guldnyckeln.

DirektMedia ser partnerskapet som en möjlighet att arbeta aktivt med Sveriges enda branschtävling inom direktmarknadsföring och bland annat kunna påverka innehållet i seminarierna.
– Dessutom är Guldnyckeln den enda tävlingen inom marknadsföring som fokuserar på mätbart resultat, något som faktiskt blir allt viktigare ju tuffare det ekonomiska klimatet blir. Som helhetsleverantör av tjänster kring direktmarknadsföring kan vi också bidra med ett värdefullt helhetstänkande kring dagen, som är så mycket mer än en tävling. Vi vet vart branschen i Sverige är på väg och inom vilka områden vi behöver höja kompetensen, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia.

Som officiell partner till Guldnyckeln är DirektMedia också värd på föreventen i Göteborg och Malmö nu i november.
– Vi ser fram emot att ta en mer aktiv roll under både föreventen och själva Guldnyckeln-dagen. Här har vi också möjlighet att bjuda befintliga kunder på flera givande dagar och kvällar där vi kan skapa inspiration och öka kunskapen om direktmarknadsföring, säger Martin Olofsson.

Föreventen är den 19 november i Malmö och den 25 november i Göteborg.

Taggar: