Nybildat europeiskt nätverk med experter inom direktmarknadsföring – DirektMedia utvald svensk medlem

Som ett av tolv europeiska företag är DirektMedia stolta att få lansera DNA (Database Network Associates). DNA är ett nytt europeiskt nätverk av företag som är experter på lösningar inom direktmarknadsföring och kunddatabaser. Tack vare nätverket, där DirektMedia är utvald aktör för den svenska marknaden, kan medlemmarna erbjuda sina kunder ett effektivt sätt att komma i kontakt med 420 miljoner europeiska konsumenter.

DNA har en representant på varje marknad. Alla medlemmarna är oberoende företag och har en expertroll på sina respektive marknader. Hittills har tolv företag, från lika många länder, gått samman för att maximera gränsöverskridande synergier, marknadskunskaper och erfarenheter för sina kunders räkning.

Medlemmarna i nätverket har en unik tillgång till kvalitativa konsumentdata på respektive marknad samt kunskap och erfarenheter om dess konsumenter. Genom deltagarna i DNA kan kunder – som söker stöd från lokala experter och/eller lösningar för flera marknader – på ett smidigt sätt få tillgång till erfarenheter och lösningar från hela Europa.

DirektMedia har tack vare medlemskapet i DNA nu europeiska partners i Belgien, England, Europa, Frankrike, Grekland, Nederländerna, Norge, Schweiz, Spanien, Tyskland och Österrike.

– Det känns fantastiskt roligt att vara en del av DNA och representera Sverige som en expert inom direktmarknadsföring. Nätverket möjliggör ett viktigt utbyte av kunskap och erfarenheter med andra informationsexperter i Europa. Från en kommersiell synvinkel finns det dessutom stora fördelar att vara med i DNA: Vi kan erbjuda våra kunder som vill utvidga sina aktiviteter i andra europeiska länder ett starkt nätverk av lokala experter, säger Martin Olofsson, vd på DirektMedia i Sverige.

Varje land och region innebär olika utmaningar vad gäller språk, post- och lagregler, marknadssituation och informationstillgänglighet. Genom DNA kan DirektMedia och övriga deltagare i nätverket erbjuda sina kunder skräddarsydda och snabba lösningar för konsumentdriven direktmarknadsmarknadsföring, anpassad för varje lokal marknad i ett europeiskt perspektiv.