• Direkto AB/

Direkto lanserar ”låneåterbäring” - ger låntagarna 2% tillbaka på det totala lånebeloppet

Report this content

Låneförmedlaren Direkto vill vara ”den schyssta låneförmedlaren” på den svenska marknaden för privatlån och ger nu svenska låntagare ”låneåterbäring”. Under en månad kan nya kunder som ansöker om lån genom Direkto få tillbaka två procent av det totala lånebeloppet.

Direkto är en låneförmedlare av privatlån som sedan 2012 hjälpt kunder att jämföra och hitta rätt bland bankernas räntor. Direkto vill vara den schyssta låneförmedlaren genom att erbjuda informativ, transparent och oberoende rådgivning samt genom att konkurrera med särskild hänsyn till de lagar och riktlinjer som finns för att skydda låntagare.

Nu introducerar Direkto möjligheten till ”låneåterbäring” för privatlån. Som den enda låneförmedlaren i Sverige erbjuder Direkto under en månad nya kunder en låneåterbäring i form av två procent tillbaka på det totala lånebeloppet upp till 500 000 kronor. Exempelvis kommer en låntagare som lånar 400 000 kronor att få tillbaka 8 000 kronor. Det gäller även om man samlar lån och krediter – låneåterbäringen kan vara ett bra sätt att bli kvitt 2% av skulden.

- Låneåterbäringen” är pengar som vi egentligen skulle ha spenderat på att göra reklam i TV, radio och print. Vi lägger istället dessa pengar på låneåterbäring direkt till våra nya kunder – och låntagaren blir vinnaren. Vår bransch kännetecknas av tjatig, ofta aggressiv och alltid kostsam marknadsföring och vi har inget emot att bryta detta mönster. Våra kunder blir de stora vinnarna som, allt annat lika, får billigare lån, säger Hemad Razavi, VD för Direkto.

Billigare att låna

Under den kommande månaden, 26 mars till 30 april, kommer Direktos nya kunder att kunna få upp till 10 000 kronor tillbaka på det totala lånebeloppet, en s.k. låneåterbäring. Två procent av det totala lånebeloppet återbetalas till låntagaren efter fyra månaders amortering enligt plan. Erbjudandet kan endast nyttjas vid ett tillfälle.

- Låneförmedlare har inte lyckats nå ut till traditionella bankkunder med de fördelar vi erbjuder. Det är speciellt denna målgrupp vi välkomnar att testa vår kostnadsfria tjänst. Har du tänkt att låna hos din bank? Jämför först hos oss för att se om du kan låna billigare. Inte alla inser att det faktiskt är bäst att först vända sig till en låneförmedlare istället för direkt till en rad banker. Vi tar bara en kreditupplysning genom UC vilket har minimal effekt på den sökandes kreditvärdighet – istället för flera när man shoppar runt själv – och genom vår tjänst kan kunden förmodligen hitta bättre villkor än på egen hand. Därför ska du alltid vända dig till Direkto först!, avslutar Hemad Razavi.

Nyttiga länkar:

Om Låneåterbäring

Om Direkto

Pressmaterial

För mer information, vänligen kontakta:

Hemad Razavi, VD Direkto AB

Mejl: hemad.razavi@direkto.se

Om Direkto

Direkto är en svensk förmedlare av privatlån som sedan 2012 hjälpt kunder att jämföra och hitta rätt bland bankernas räntor. Tjänsten finansieras av de långivare som är anslutna till Direkto och kan därmed erbjudas kostnadsfritt till låntagare. Låntagarna ansöker enkelt på Direktos hemsida och får inom 24 timmar ett antal låneerbjudanden att välja mellan. Direkto samarbetar med ett 20-tal av marknadens ledande banker.

Direkto vill vara ”den schyssta låneförmedlaren” genom att erbjuda informativ, transparent och oberoende rådgivning samt genom att konkurrera med extra hänsyn till de lagar och riktlinjer som finns för att skydda låntagare. Se www.direkto.se

Citat

- "Låneåterbäringen” är pengar som vi egentligen skulle ha spenderat på att göra reklam i TV, radio och print. Vi lägger istället dessa pengar på låneåterbäring direkt till våra nya kunder – och låntagaren blir vinnaren. Vår bransch kännetecknas av tjatig, ofta aggressiv och alltid kostsam marknadsföring och vi har inget emot att bryta detta mönster. Våra kunder blir de stora vinnarna som, allt annat lika, får billigare lån, säger Hemad Razavi, VD för Direkto.
Hemad Razavi, VD för Direkto
Hemad Razavi, VD för Direkto