Köper ytterligare en fastighet av Volvo Excavators, Eslöv

Report this content

DISAB KÖPER YTTERLIGARE EN FASTIGHET AV VOLVO EXCAVATORS, ESLÖV Miljöteknikföretaget DISAB Vacuum Technology AB, Lund, har idag köpt en fastighet på 2 2 2 345 m av Volvo Excavators. Tomtytan är på 13 000 m . Förvärvet av anläggningen ger en möjlighet att flytta huvudkontoret från Lund till Eslöv under januari 2000. Inom det nedläggningsdrabbade industriområdet i Eslöv har DISAB sålunda, etablerat en expanderande verksamhet med totalt 40 arbetsplatser. Bolagets målsättning är att fram till år 2003 växa till en omsättning på 250 milj. En börsintroduktion är planerat under år 2003. Bolaget skall i de nya lokalerna starta en verksamhet med regional serviceverksamhet för slamsugare, kombiaggregat och andra typer av fordonspåbyggnader. En mycket stor och modern målningsanläggning ingår i fastigheten. Denna anläggning blev invigd kort före beslutet om nedläggningen av Volvo Excavators. Måleriverksamheten skall återupptas och skapar ytterligare arbetstillfällen inom DISAB. Genom förvärvet tillförsäkras DISAB möjligheten till att expansionen kan ske inom Eslövs kommun. För ytterligare information: VD Karl T. Haugen, DISAB Vacuum Technology AB, 046-38 42 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/27/19991027BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/27/19991027BIT00810/bit0002.pdf