Delårsrapport januari - september 2005 Displayit AB (publ)

Displayits positiva trend fortsätter, EBITDA positivt för det tredje kvartalet. Verksamheten indelas i tre nya affärsområden.

• Nettoomsättningen för tredje kvartalet ökade med 55 procent till 23,2 (15,0) mkr och för de första nio månaderna med 22 procent till 44,6 (36,6) mkr. • Rörelseresultat för avskrivningar (EBITDA) blev positivt för senaste kvartalet om 1,0 (-4,4) mkr och för årets tre kvartal -7,8 (-17,0) mkr. • Resultat per aktie för perioden uppgick till -0,09 kr jämfört med -1,18 kr för samma period föregående år. Resultat per aktie för tredje kvartalet blev 0,00 (-0,21) kr. • Spectra Stage & Event Technologies AB konsolideras från och med den 1 september 2005. • Hans Dahlin ny verkställande direktör. • Verksamheten indelas i tre nya affärsområden. • Kontrollbalansräkningsstämman genomförd. Aktiekapitalet återställt. Denna rapport har ej varit föremål för granskning av bolagets revisor. För ytterligare information kontakta Hans Dahlin, VD, Displayit AB (publ) Tfn +46 8 545 807 50 E-post hans.dahlin@displayit.com www.displayit.com