Displayit erhåller ytterligare order inom affärsområdet Digital Control

Displayit erhåller ytterligare order inom affärsområdet Digital Control Displayit har erhållit order på totalt 2 miljoner kronor avseende kontrollrum från en kund inom offentlig förvaltning. Ordern innebär en bekräftelse på Display Its dominerande ställning på den svenska marknaden för kontrollrum. Leveransen kommer att ske under oktober månad. Kunden får genom installationen en tydligare visuell överblick av verksamheten och når dessutom en högre driftssäkerhet och kostnadseffektivitet. Den svenska marknaden för kontrollrum bedöms uppgå till 200-300 miljoner kronor årligen inom 3-4 år. Display It har genom sin breda erfarenhet och långa kund-relationer en mycket god utgångspunkt för att ta en betydande del av denna marknad. "Att vi får ytterligare en order på kontrollrum innebär att Digital Control fortsätter sin mycket goda utveckling. Vi är dessutom övertygade om att denna order kommer att generera merförsäljning inom segmentet" säger Displayits VD Svante Lundqvist i en kommentar till kontraktet. För ytterligare information kontakta Svante Lundqvist, VD, Displayit AB (publ) Tfn 08 545 807 50 E-post svante.lundqvist@displayit.com www.displayit.com Displayit levererar displaylösningar till verksamheter där visuella upplevelser eller visuell överblick är av avgörande betydelse. Verksamheten bedrivs i affärsområdena Digital Channel, Digitala Show och Digital Control. Bolaget är noterat på Nordic Growth Market, NGM Equity. För mer information om Displayit och bolagets tjänster, vänligen besök www.displayit.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT20370/wkr0001.pdf