Displayit får tre nya ordrar inom digital bio

Displayit har tecknat avtal med tre kunder om sammantaget 3 miljoner kronor inom segmentet digital bio. Leveranserna sker under andra och tredje kvartalet 2005. Ordrarna är en tydlig indikation på det växande intresset inom branschen för konceptet. Möjligheterna att kunna varva biografföreställningar, idrottsevenemang, musikaler och konferenser i samma anläggning ger stora samordningseffekter och därigenom en förbättrad lönsamhet för anläggningen. ”Responsen från marknaden rörande bolagets fokus på skärmbaserade helhetslösningar är fortsatt god. Extra glädjande är att intresset för våra lösningar inom affärssegmentet digital bio ökat markant. Jag känner mig övertygad att vi inom kort kommer att kunna kommunicera ytterligare ordrar inom vår digitala bio satsning” säger Mats Olsson, VD på Displayit För ytterligare information kontakta Mats Olsson, VD, Displayit AB (publ) Tfn 46 8 545 807 50 E-post mats.olsson@displayit.com www.displayit.com