Displayit levererar Digitalt Medianätverk till hamburgerkedjan Max

Displayit levererar Digitalt Medianätverk till hamburgerkedjan Max Norrländska hamburgerkedjan Max inviger imorgon sin senaste restaurang på Hamngatan 12 i Stockholm. I restaurangen kommer majoriteten av all kommunikation till besökarna ske på digitala displaylösningar från Displayit. Installationen bekräftar Displayits ledande position inom s.k. Digitala Medianätverk. I Max nya restaurang på Hamngatan 12 i Stockholm kommer en väsentlig del av in-formationen till kunderna att ske via digitala displaylösningar. Displayerna kommer att på sikt kunna ersätta samtliga traditionella affischer. Den fysiska butiksmiljön blir ett alltmer viktigt verktyg i ett företags kommunikations-strategi. I takt med att produktutbudet blir allt mer homogent ligger utmaningen i att skapa en köpmiljö som både speglar varumärket, är informativ och bidrar till en ökad köpupplevelse. Detta leder till att vi kommer se allt fler köpmiljöer som ser en displaylösning som naturligt inslag i sin butiksmiljö. Bakgrunden till att Max investerar i ett Digitalt Medianätverk är flera, menar Anders Forssten, marknadschef på Max. "Dels kan vi bli betydligt vassare i våra erbjudanden då vi sekundsnabbt kan ändra budskapet utifrån tid på dygnet, väder, nyheter, mm. Vidare har vi lagt stor vikt på att hitta lösningar som ökar kundupplevelsen i våra restauranger, där fungerar en display betydligt bättre än de traditionella affischerna" säger Forssten. Displaylösningen består av 46" LCD-displayer. Hjärtat i systemet är mjukvaran Composition som möjliggör sekundsnabb uppdatering både från huvudkontoret i Luleå men även lokalt från restaurangen. Max har även investerat i en 60" s.k. Holo Screen. Tekniken möjliggör känslan av att ett budskap eller bild "svävar" i luften och kommer att skapa stor uppmärksamhet. Marknaden för Digitala Medianätverk är på stark frammarsch. "Vi gynnas av ett bättre konjunkturläge, men till skillnad från tidigare, kan vi idag med färsk statistik från internationella studier, bevisa att våra lösningar skapar en signifikant försäljnings-ökning för kunden", säger Svante Lundqvist, VD i Displayit. "Max är ett gott exempel på en kund som insett detta och jag lovar att kunna presentera fler liknade projekt under hösten", avslutar Lundqvist. För ytterligare information kontakta Svante Lundqvist, VD, Displayit AB (publ) Tfn 08 545 807 50 E-post svante.lundqvist@displayit.com www.displayit.com Anders Forssten, marknadschef, Max AB Tfn 070 510 47 31 E-post anders.forssten@max.se www.max.se Displayit levererar displaylösningar till verksamheter där visuella upplevelser eller visuell överblick är av avgörande betydelse. Verksamheten bedrivs i affärsområdena Digital Channel, Digital Show och Digital Control. Bolaget är noterat på Nordic Growth Market, NGM Equity. För mer information om Displayit och bolagets tjänster, vänligen besök www.displayit.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT20150/wkr0001.pdf