Displayit når inte uppsatt målsättning för fjärde kvartalet 2005

Report this content

Resultatet för fjärde kvartalet, om en målsättning att nå ett positivt EBIT- resultat, kommer inte att uppnås, vilket angavs i kvartalsrapporten daterad den 18 oktober 2005. Även under det fjärde kvartalet kommer rörelsen att ge ett minusresultat.

Efterfrågan på Displayits produkter och tjänster är stabil, men koncernen har i några fall fått avstå orders då leverans ej kunnat ske beroende på en ansträngd likviditet. För nuvarande verksamheter inom Displayitkoncernen är målsättningen att uppnå en omsättning på 170 MSEK med ett positivt EBIT-resultat för verksamhetsåret 2006. Hans Aulin, Displayitkoncernens CFO, tillträder som VD i dotterbolaget Displayit Sweden AB med syfte att nå kostnadskontroll samt fokusering på säljfrågor. För ytterligare information kontakta Hans Dahlin, VD, Displayit AB (publ) Tfn +46 8 545 807 50 E-post hans.dahlin@displayit.com www.displayit.com Hans Aulin, CFO, Displayit AB (publ) Tfn + 46 734 17 71 27 E-post hans.aulin@displayit.com Mats Olsson, Styrelseordförande, Displayit AB (publ) Tfn + 46 705 12 20 48 E-post mats.olsson@displayit.com