Displayit utvecklar intelligenta möteslokaler åt Accenture

Report this content

Displayit utvecklar intelligenta möteslokaler åt Accenture Displayit har tecknat avtal med Accenture gällande effektivisering och utveckling av bolagets möteslokaler. Accenture, en av världens främsta företag inom managementkonsulting, IT- tjänster och outsourcing, erbjuder tjänster som syftar till att människor och processer skall fungera bättre tillsammans genom välformulerade strategier och ny teknik. För att ytterligare effektivisera mötet med klienter och medarbetare har Displayit fått i uppdrag att utveckla Accentures möteslokaler. "En nära och tät kundrelation är grundläggande för vår verksamhet. Dagligen kommunicerar vi med både klienter och medarbetare över hela världen. Det är därför av största vikt att våra möteslokaler har en teknisk infrastruktur som infriar våra krav på flexibilitet och säkerhet", säger Magnus Sjöqvist, VD på Accenture. Displayits uppdrag innefattar att med hjälp av displaylösningar i kombination med olika former av styrsystem skapa god överblick. Resultatet innebär att en projektledare t.ex. kan hämta information från en klients affärssystem, publicera det på skärmen under en pågående videokonferans med kollegan i Italien. Genom att styrsystemet har ett mycket enkelt användargränssitt krävs varken att en tekniker är på plats eller omfattande utbildningar. Accentures satsning på intelligenta möteslokaler är ett bra exempel på hur kunder kan effektivisera sina kundrelationer. Displayits tekniskt kunnande och erfarenhet, inte minst från våra senaste kontrollrumsinstallationer, gör oss effektiva att möta kundernas krav på tillgänglighet och driftsäkerhet, säger Svante Lundqvist, VD i Displayit. För ytterligare information kontakta Svante Lundqvist, VD, Displayit AB (publ) Tfn 08 545 807 50 E-post svante.lundqvist@displayit.com www.displayit.com Magnus Sjöqvist, VD, Accenture AB Tfn 08 451 30 00 E-post magnus.sjoqvist@accenture.com www.accenture.com/sweden ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/28/20040628BIT00190/wkr0001.pdf