Press Invite: Natural Products Scandinavia

Detta är den enda fackmässan i Norden för naturlig hälsa och egenvård, naturlig hudvård och skönhet, nutrition och en hållbar livsstil i hem och hushåll. Mässan ger dig möjlighet att hålla dig uppdaterad inom den senaste utvecklingen, de nya innovativa produkterna och de starkaste trenderna inom allting naturligt och ekologiskt

För att ansöka om ett presspass*, vänligen maila ejones@divcom.co.uk.

Va: Natural Products Scandinavia
Var: MalmöMässan, Sverige
När: Söndag 1 november, måndag 2 november, 10.00 – 17.00

Nytt på årets mässa

Natural Products Scandinavia samarrangeras med Nordic Organic Food Fair, vilket innebär att representanter för pressen har fri access till båda mässorna. På Nordic Organic Food Fair kan du ta del av ett spännande utbud från fler än 200 ledande producenter av ekologiska livsmedel från hela världen. Här är en liten del av alla de nya naturliga, ekologiska, Fri Från, miljövänliga och hälsosamma produkterna som presenteras i år - www.naturalproductsscandinavia.com/natural-products-scandinavia-previews-its-exhibitor-show-highlights-for-2015.

För att hjälpa dig att planera ditt besök, är vår showguide online på naturalproductsscandinavia.com/showguide

Utställarlistan

Besök www.naturalproductsscandinavia.com/exhibitor-list

The Natural Theatre

På vårt seminarieprogram kan du lyssna på framstående branschpersoner som t.ex. Fredrika Gullfot, VD för och grundare av Simris Alg, ett företag som rönt enorm uppmärksamhet internationellt. Fredrika har också av tidskriften Whyred utsetts till en av tio personer med potential att förändra världen. Här möter du också Stefan Anbro, senior analytiker på Euromonitor, Lara Dassi, PR & Marketing Manager hos företaget connature.com, Irene von Arronet, ordförande i NOC Sweden, den svenska branschorganisationen för naturlig och ekologisk hudvård, Elodie Toulouze, från certifieringsorganet Ecocert, samt Francesca Morgante, som är Label Manager hos Natrue. Vänligen se hela programmet på www.naturalproductsscandinavia.com/natural-beauty-theatre

Kontakt:

Emma-Louise Jones
Head of PR
ejones@divcom.co.uk
01273 645134

* Please note: This is a trade only event.  Additional details may be requested to verify journalistic activity and all press passes are issued at the management’s discretion. Marketing/advertising, sales, PR representatives, publishers, and other non-editorial professionals of media organisations are NOT eligible for press passes.  Film crews will not be admitted into the event without prior authorisation from the organiser.