Utökat samarbete mellan Djurgården Fotboll och Moderna Försäkringar

Djurgården Fotboll och Moderna Försäkringar fördjupa sitt framgångsrika samarbete.

2014 inleddes ett mycket givande samarbete mellan Djurgården fotboll och Moderna försäkringar. Nu tar parterna detta ytterligare ett steg och fördjupar samarbetet då Moderna Försäkringar blir officiell försäkringspartner till Djurgården Fotboll.

Samarbetet är nyskapande inom svensk sponsring och partnerskap mellan idrott och näringsliv då det innehåller ett djupare samarbete där Djurgården Fotboll och Moderna skapat ett försäkringskoncept som riktar sig till Djurgårdare och där båda parter har del av intäkterna.

– Vi är självfallet oerhört glada över att Moderna Försäkringar väljer att utöka samarbete med Djurgården Fotboll och ser de otroliga möjligheterna som finns i vårt varumärke och vårt nätverk. Det är också mycket glädjande att våra gemensamma ansträngningar för att ta sponsring och partnerskap ytterligare ett steg blivit en stor framgång. Här finns bara vinnare, Djurgården Fotboll, Moderna Försäkringar och alla Djurgårdare som är eller väljer att bli kunder hos Moderna Försäkringar, säger försäljningsansvarige Daniel Malmgren hos Djurgården Fotboll

– Vårt samarbete med Djurgården Fotboll har gett oss en möjlighet att på ett unikt sätt nå en lojal och medveten målgrupp. Vi är väldigt nöjda och stolta över att kunna fördjupa samarbete för att ytterligare vässa vårt erbjudande till alla trogna Djurgårdare runt om i landet. Moderna och Djurgården har tillsammans utvecklat något som vi tror kommer att bli framtiden inom sponsring och partnerskap, säger Christopher Almroth Försäljningschef på Moderna Försäkringar.

För frågor, vänligen kontakta
Daniel Malmgren, Försäljningsansvarig Djurgården Fotboll, 0725 54 64 80
Christopher Almroth, Försäljningschef Moderna Försäkringar, 0723 88 85 12

Djurgårdens IF grundades 1891. Djurgårdens IF Fotboll har vunnit elva SM-guld och fyra cupguld och har cirka 12.000 medlemmar.

Taggar: