Ordinarie bolagsstämma DNG 25 April 2001

Ordinarie bolagsstämma DNG 25 April 2001 Förändring av styrelse Stefan Eriksson omvaldes och följande personer avgick på DNGs ordinarie bolagsstämma: Poa Strömberg, Jerry Lundqvist, Anders Ehrling, Bo Rönnberg och Ordförande Robert Mesterton. Nya ledamöter som blev invalda är; Anki Ahrnell, vd Bonnier Net, Arild Russ, vd Thorn Nordic, Lars Weiss, författare och konsult, Lars-Göran Nilsson konsult. Beslut I. Om emission varvid aktiekapitalet ökas med 1.299.900 kronor genom att 1.299.900 aktier av serie B vardera med ett nominellt belopp om 1 krona emitteras. Rätt att teckna aktierna skall tillfalla Pavillion Life Insurance Company Ltd och Celity Invest AB varvid Pavillion Life Insurance Company Ltd skall äga rätt att teckna 1.238.000 B-aktier och Celity Invest AB skall äga rätt att teckna 61.900 B-aktier. Teckning av aktierna skall ske senast den 23 maj 2001 II. Att emittera ett skuldebrev med ett nominellt belopp och en emissionskurs om 25.000 kr med avskiljbara optionsrätter motsvarande totalt 3.000.000 aktier av serie B. Skuldebrevet skall ha en löptid om 12 månader med 2 % årlig ränta. Teckning av skuldebrevet skall ske på en särskilt upprättad teckningslista senast den 23 maj 2001 med samtidig betalning. Optionsrätterna skall ha en teckningskurs som är minst 50 % högre än B-aktiens marknadskurs vid dag för utgivande av skuldebrevet. Optionsrätterna skall ha en löptid av 60 månader med möjlighet till teckning från och med 36 månader från det skuldebrevet tecknades. Vid fullt utnyttjande av dessa optioner kommer aktiekapitalet att öka med 3.000.000 kr. Motivet till avvikelsen från aktieägares företrädesrätt är att skapa ett personligt, långsiktigt ägarengagemang hos bolagets anställda, vilket kan förväntas höja motivationen i arbetet, stimulera till ett ökat intresse för verksamheten och resultatutvecklingen samt förbättra möjligheterna till nyrekrytering av kvalificerad personal. Vid extra bolagsstämma i bolaget den 19 januari 2000 beslutades om emission av skuldebrev förenat med avskiljbara optionsrätter motsvarande totalt 3.000.000 aktier av serie B. Styrelsen skall efter beslut enligt ovan redovisade förslag vidta erforderliga åtgärder för att dessa optionsrätter inte kommer att utnyttjas Bemyndigande Att bemyndiga styrelsen att längst intill nästkommande ordinarie bolagsstämma och inom ramen för vad bolagsordningen anger besluta om en eller flera nyemissioner av aktier. Styrelsen äger därvid rätt att avvika från aktieägarnas företrädesrätt och besluta om att emissioner får ske även genom apport eller kvittning. Motivet till avvikelsen från aktieägares företrädesrätt är att möjliggöra förvärv av verksamheter och bolag. För mer information kontakta: VD/Koncernchef Lars Andersson, 08-56635000 eller 070-753 00 00 DNG, Dial Nxt Group är en koncern som bygger sina tjänster kring integrerad, riktad och mätbar kommunikation. Bolagens tjänster består av rådgivning och genomförande inom strategi, marknadsföring och reklam, DM/DR, CRM och IT-tjänster. Företaget är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT02080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT02080/bit0001.pdf