Styrelsen begär Dial Nxt Group AB i konkurs

Report this content

Styrelsen begär Dial Nxt Group AB i konkurs Fortsatt rekonstruktion för contact center-verksamheten Styrelsen för Dial Nxt Group AB konstaterar att arbetet med att hitta ytterligare finansiering för hela DNG har misslyckats. Trots att rörelseresultatet för koncernen utvecklats positivt under hösten, bland annat tack vare ett omfattande åtgärdsprogram, har rekonstruktionsarbetet visat att den historiska skuldbördan var för stor. Därför har styrelsen begärt bolaget i konkurs. Samtidigt konstaterar styrelsen att contact center-verksamheten, som sysselsätter 80 personer, har goda förutsättningar att leva vidare. Därför fortsätter rekonstruktionsarbetet med denna del av koncernen. För vidare information kontakta: Lars G. Strinnholm, telefon 08 - 611 57 00 Carl Wiktorsson, telefon 08 - 566 35 000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020116BIT00070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020116BIT00070/bit0002.pdf