Svagt första halvår men goda förutsättningar för resten av året

Report this content

Dial Nxt Group presenterar delårsrapport: Svagt första halvår men goda förutsättningar för resten av året DNG (Dial Nxt Group) presenterade på fredagen sin delårsrapport för första halvåret 2001. Av den framgår att nettoomsättningen ökade med 39 procent jämfört med med det första halvåret 2000, medan rörelseresultatet föll till - 16,1 Mkr. Ett omfattande åtgärdsprogram inleddes i juni. Bolagets nyvalde ordförande Lars Strinnholm säger i ett uttalande i samband med rapporten att åtgärdsprogrammet ger goda förutsättningar för det andra halvåret 2001. Vid den extra bolagsstämman den 22 augusti 2001 fick DNG två nya huvudägare: dansk-amerikanska börsnoterade 2M Invest AS och St Fredrikslund AS. Då presenterades också en helt ny styrelse med Lars Strinnholm som ordförande. - Vi har nu startat ett omfattande åtgärdsprogram inom DNG, säger Lars Strinnholm. Åtgärderna skall leda till ökad marknadsfokusering och därmed ökade intäkter samt bantning av de koncerngemensamma kostnaderna med 20 Mkr på helårsbasis. - Detta bör ge DNG goda förutsättningar att visa ett signifikant bättre rörelseresultat under andra halvåret 2001, avslutar Lars Strinnholm. - Vi håller just nu på att vända runt bolaget, säger bolagets vd Carl Wiktorsson. Vår redan starka kundbas har utökats med ett antal nya betydande kunder. Detta tillsammans med personalens engagemang, nya starka ägare plus en ny mycket professionell styrelse ger goda förutsättningar för att genomföra det nödvändiga förändringsarbetet. För ytterligare information kontakta: Carl Wiktorsson, vd. Telefon: 08-566 350 71, 0708-55 49 50 carl.wiktorsson@dng.com Lars Strinnholm, styrelseordförande, tel 08-611 57 00, istrinnholm@2minvest.com DNG är en koncern som bygger sina tjänster kring integrerad och mätbar kommunikation. Bolagets tjänster består av rådgivning och genomförande inom strategi, marknadsföring och reklam, DM/DR, CRM, PR och IT- tjänster. Företaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare finansiell information finns på www.dng.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/31/20010831BIT00220/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/31/20010831BIT00220/bit0002.pdf