DocMorris Apotek öppnar apotek i Billdal och Kalmar

Report this content

DocMorris Apotek, ett varumärke inom Celesio som är ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet, öppnar två apotek i Kalmar och ett i Billdal i början av nästa år. Apoteken kommer att ligga i Billdal samt i Giraffen Köpcentrum och Hansa City i Kalmar. I början på nästa år etablerar DocMorris Apotek sin verksamhet i Sverige. Apoteket i Billdal söder om Göteborg och de två apoteken i Kalmar öppnas efter det första DocMorris-apoteket i Eskilstuna. Apoteken kommer även att vara bland de första privatägda apoteken i Sverige. Planen är att på sikt ha upp till 100 DocMorris-apotek i Sverige. – Vi är väldigt glada och stolta över att öppna två DocMorris-apotek i Kalmar och ett i Billdal. Vi är övertygade om att invånarna i Kalmar kommer att uppskatta vårt postiva kundbemötande, vår goda service, korta väntetider och den höga kompetens som vår personal har, säger Mads Paulsen, VD för DocMorris Apotek. Apoteken öppnar när Läkemedelsverket givit tillstånd till det. DocMorris Apotek presenterar inom kort apotekscheferna för apoteken i Eskilstuna, Kalmar och Billdal. – DocMorris Apotek ska vara en nationell kedja som är nära kunderna. Att vi öppnar två apotek i Kalmar och ett i Billdal, tillsammans med vårt apotek i Eskilstuna, är ett tecken på vår vilja att finnas över hela landet och bidra till en bättre läkemedelsanvändning för våra kunder, säger Mads Paulsen. För mer information: Mads Paulsen, VD DocMorris Apotek, +46 8 5063 6386. DocMorris Apotek erbjuder kunder ett förstklassigt kundbemötande, god service, korta väntetider och hög kompetens. Om DocMorris DocMorris Apotek tillhör den privata apotekskedjan Apotheke DocMorris som etablerades år 2000. Apotheke DocMorris ägs av Celesio, ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet. Förstklassigt kundbemötande, god service, korta väntetider och hög kompetens utmärker apoteken inom Apotheke DocMorris.

Taggar: