DocMorris Apotek öppnar sitt första apotek i Sverige

2010-02-18 Nu får Eskilstuna ett helt nytt apotek och Sverige en helt ny apotekskedja. Idag kl 16.00 smygöppnar DocMorris Apotek i Gallerian och på fredag kl 12.00 sker invigningen. Apotekskunder i Eskilstuna kan se fram emot korta väntetider, kunnig personal och ett inspirerande sortiment. – Jag är enormt stolt och glad över att äntligen få öppna vårt första apotek i Sverige. Vi har jobbat både hårt och länge för att komma dit vi är nu och jag ser fram emot att nu få öppna fler DocMorris Apotek runt om i Sverige, säger Mads Haaland-Paulsen, VD DocMorris Apotek. DocMorris Apotek bidrar med fler apotek till den svenska marknaden genom att öppna helt nya fullserviceapotek. Förutom ny inredning och ett utökat sortiment, är kundflödet organiserat på ett nytt smart sätt. Kunderna kan hämta ut och betala receptbelagda läkemedel i en och samma kassa och behöver inte köa på flera ställen. Självklart finns även en utgångskassa för receptfria varor. – Jag och mina fem medarbetare har tillsammans mer än 70 års erfarenhet från arbetet i apotek, i Sverige och i andra länder. Vi tar med oss det bästa från våra tidigare arbetsplatser och bygger på med vår nya DocMorris-kultur, där kunden är i centrum. Vi ser fram emot att ta emot alla Eskilstunabor, säger Maryam Chavoshi, apotekschef DocMorris Apotek i Gallerian. Under våren öppnar DocMorris Apotek på flera platser, både på mindre orter och i större städer. Planen är att inom några år ha upp till 100 fullserviceapotek runt om i landet. DocMorris Apotek ingår i Celesio Group, ett av Europas ledande handels- och tjänsteföretag inom farmaciområdet. Koncernen är verksam i 28 länder. Celesio är den aktör som öppnat flest apotek i Norge när apoteksmarknaden omreglerades där. För mer information: Märit Wikström, Kommunikationschef DocMorris Apotek, tel 0738-25 57 11 Om DocMorris Apotek DocMorris Apotek är en del av Celesio Group, en av Europas ledande handels-och tjänsteföretag inom farmaciområdet. Koncernen är verksam i 28 länder och sysselsätter mer än 45 000 människor uppdelade i tre affärsområden, Patient- and Consumer Solutions, Pharmacy Solutions och Manufacturer Solutions. Över 2 300 av Celesios egna apotek, som ingår i Patient- and Consumer Solutions, betjänar över 550,000 kunder i sju länder varje dag. I sin grossistverksamhet, som ingår i Pharmacy Solutions, levererar ca 140 partihandelsfilialer världen till över 65,000 apotek - varje dag. Inom Manufacturer Solutions erbjuder Celesio läkemedelstillverkare logistik- och distributionslösningar och stöder dem i försäljning och marknadsföring.

Taggar: