DocMorris Apotek rekryterar erfaren ledningsgrupp

DocMorris Apotek, ett varumärke inom Celesio som är ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet, har nu utsett ledningsgruppen för den svenska verksamheten. Ledningsgruppen består av sju personer med bakgrund från bland annat detaljhandel och apoteksverksamhet. DocMorris Apotek har under hösten rekryterat de ledande befattningshavarna till den svenska verksamheten. Dessa nyckelpersoner kommer att leda bolaget framåt och har ansvar för att DocMorris Apotek blir den ledande apotekskedjan i Sverige med apotek över hela landet. – Vi är glada och stolta att nu kunna presentera ett fantastiskt team som tillsammans med våra övriga medarbetare ska arbeta för att kunderna i hela Sverige får uppleva det förstklassiga kundbemötandet, den goda servicen, de korta väntetiderna och den höga kompetensen som DocMorris Apotek står för, säger Mads Paulsen, VD DocMorris Apotek. Märit Wikström, tillträdande kommunikationschef på DocMorris Apotek, kommenterar: – Jag tycker att det ska bli väldigt roligt att få vara med på denna resa - att bygga upp nya apotek. Det känns inspirerande med den kraft och energi som finns inom DocMorris Apotek. – Det kommer att bli intressant och spännande att få vara med att arbeta fram DocMorris Apotek som Sveriges bästa apotekskedja, förklarar Thomas F. Talle, marknadschef på DocMorris Apotek. – Det är fantastiskt roligt att vara med från början. Jag tycker att det var rätt strategiskt beslut att inte köpa några kluster. Nu kan vi fokusera på att hitta rätt kompetens, rätt lägen och rätt personer för oss. Det ska bli spännande att se vad som händer på marknaden framöver och vi tror även att det blir roligt för kunderna, säger Ann-Charlotte Lydén, etablerings- och affärsutvecklingschef vid DocMorris Apotek. DocMorris Apoteks ledningsgrupp består av personer med erfarenhet från detaljhandeln, apoteksverksamhet och som konsulter. Följande personer ingår i ledningsgruppen: Mads Paulsen (1969) Verkställande Direktör Tidigare uppdrag:  Direktör för nya marknader på Norsk Medisinaldepot under två år  Marknadsdirektör på Vitusapotek i Norge under fyra år  Ekonomidirektör på Vitusapotek i Norge under fyra år Cathrine Granath (1963) Driftchef (tillträder 1 januari, 2010) Tidigare uppdrag:  Regionchef Apoteket AB i 23 år Märit Wikström (1969) Kommunikationschef (tillträder 11 januari, 2010) Tidigare uppdrag:  Kommunikationsansvarig på Skanska Sverige (totalt sex och ett halvt år på Skanska i två omgångar)  Pressansvarig på Coop i fyra år Staffan Wahlström (1977) HR-chef (tillträder 1 januari, 2010) Tidigare uppdrag:  HR-chef för Åhlénsgruppens butikskedjor i tre år Thomas F. Talle (1974) Marknadschef Tidigare uppdrag:  Senior Client Executive på AC Nielsen i Norge i två och ett halvt år Simonette Rahmberg (1968) IT-chef Tidigare uppdrag:  Arbetade i två år på Apoteket AB med uppdrag för Servicebolaget Ann-Charlotte Lydén (1963) Etablerings- och affärsutvecklingschef Tidigare uppdrag:  Uthyrningsansvarig på ICA Fastigheter AB i två år  Chef Marknadsanalys på KF Fastigheter AB i ett år  Etableringsansvarig på Apoteket AB i sju år För mer information: Mads Paulsen, VD DocMorris Apotek, +46 8 5063 6386. DocMorris Apotek erbjuder kunder ett förstklassigt kundbemötande, god service, korta väntetider och hög kompetens. Om DocMorris DocMorris Apotek tillhör den privata apotekskedjan Apotheke DocMorris som etablerades år 2000. Apotheke DocMorris ägs av Celesio, ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet. Förstklassigt kundbemötande, god service, korta väntetider och hög kompetens utmärker apoteken inom Apotheke DocMorris.

Taggar: