• Doggy/

Stefan Boström ny vd på Doggy AB “Fokus på tillväxt i Sverige och utomlands”

Report this content

Stefan Boström blir ny vd på Doggy AB, som är Sveriges största hund- och kattmatsproducent. Stefan Boström kommer senast från dryckesföretaget Brämhults Juice där han varit verksam som både marknadschef (2002-2009) och vd (2009-2016).

– I Stefan Boström får Doggy en internationellt erfaren vd med stor kunskap kring kvalitativ produktion, försäljning och marknad. Nu går Doggy in i en fas där ambitionen är tillväxt i både Sverige och utomlands. Där kommer Stefan att bidra starkt och bli en viktig del i det nya ledningsteamet som vi skapat, säger Doggys styrelseordförande Lars Appelqvist.

Förra sommaren förvärvades Lantmännen Doggy av investmentbolaget NDX och blev Doggy AB. Sedan dess har man tillsatt nyckelpersoner i ledningen och lagt stora resurser på att bland annat öka innovationstakten i företaget.
– Doggy AB har en stark position på marknaden med bra rykte och bra produkter. Svenska råvaror och svensk produktion är ett starkt försäljningsargument både i Sverige och utomlands och det ska vi fortsätta kommunicera, säger Stefan Boström.

Även på Brämhults Juice var Stefan Boström vd under en expansiv period.
– Det ska bli oerhört spännande att vara med och utveckla Doggy AB. Jag bor själv i Alingsås och har följt företaget och har varit imponerad över verksamheten. Nu ska vi ta nästa steg, säger Stefan Boström.

Att byta juicer mot hund- och kattmat ser han inte som något stort steg.
– Hemma har vi både hund, katt och häst så jag har en relation till Doggys produkter sedan tidigare.

Doggy AB, som bland annat äger varumärkena Mjau, Doggy, Bozita och Robur har produktion och huvudkontor i Vårgårda och omsatte cirka 500 miljoner kronor under 2015.

Stefan Boström ersätter Fredrik Krook som varit vd för Doggy sedan våren 2015.

För ytterligare information:
Stefan Boström, vd Doggy AB, tfn (+46) 70-977 45 20
Lars Appelqvist, styrelseordförande Doggy AB, tfn (+46) 76-534 01 39
Lars Sjögrell, pressansvarig, tfn (+46) 702-69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se
Doggy.se
Mynewsdesk.com/se/doggy-ab

Doggy AB, som grundades 1903, är idag Sveriges största hund- och kattmatsproducent med välkända varumärken som Doggy, Mjau och Bozita. Under 2015 omsatte Doggy ca 500 miljoner kronor och hade cirka 170 anställda. Huvudkontoret och produktionsanläggningen ligger i Vårgårda. Sedan sommaren 2015 ägs Doggy av investmentbolaget NDX.

Taggar:

Citat

I Stefan Boström får Doggy en internationellt erfaren vd med stor kunskap kring kvalitativ produktion, försäljning och marknad. Nu går Doggy in i en fas där ambitionen är tillväxt i både Sverige och utomlands. Där kommer Stefan att bidra starkt och bli en viktig del i det nya ledningsteamet som vi skapat.
Doggys styrelseordförande Lars Appelqvist