• DOKTOR ONLINE/

Report this content

Nu blir det ännu mer liv och rörelse på succésajten Doktor Online Doktor Online blir husläkare hos Spray När Spray startar en ny möjlighet för annonsörer att stärka sitt varumärke på portalens förstasida är Doktor Online först ut på plan. För Spray är det här ett sätt att knyta mer långsiktiga och konceptuella kontakter med annonsörerna och för Doktor Online är det ett sätt att nå ut med sin mötesplats till fler människor. - Spray är en av de största aktörerna på den svenska internetmarknaden och de har hög kännedom hos den målgrupp vi vill nå. Eftersom vi även kommer att synas i utskicken till Darlings och Sylvesters medlemmar når vi ett stort antal människor som tycker om och är vana att diskutera och träffa andra på nätet, säger Mathias Kämpe, VD för Doktor Online i Sverige. Att Spray nu erbjuder företag sponsorskap är ett sätt att förbättra relationen med några få utvalda företag som vill vara med och arbeta långsiktigt när det gäller annonsering och innehållsleverans. För Doktor Onlines del innebär det att sajten får ännu fler användare än tidigare. Spray får på så sätt en husläkare för sina medlemmar, en tjänst som är ny på portalen. Doktor Online är en mötesplats för hälsa och livskvalitet. Framgången hittills beror till stor del på att sajten är levande och ger användarna en möjlighet att diskutera sina erfarenheter. Samtidigt bidrar ett femtontal läkare och andra experter, bl.a Katerina Janouch och Anna Wahlgren, med sina kunskaper och synpunkter genom personliga svar. I och med samarbetet med Spray hyser Doktor Online stora förhoppningar om att ytterligare öka rörelsen och aktiviteten på sajten. - Vårt mål är att erbjuda några få företag exklusiva sponsorplatser på Spray, säger Nicholas Högberg, VD för Spray Sverige. Vi är mycket glada att just Doktor Online valt att bli Sprays första sponsor. Det faktum att Doktor Online verkligen lyckats skapa en levande mötesplats för hälsa och livskvalitet gör att vi ser Doktor Online som den mest intressanta hälsotjänst vi i dagsläget kan erbjuda våra besökare, avslutar Nicholas. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mathias Kämpe Fredrik Pallin Vd, Doktor Online Sverige Sprays Pressjour Tel. 08-692 29 02 Tel. 08-527 90 722 Mobil 070-59 78 791 pressjour@spray.se Monna Nordhagen CEO, Doktor Online Mobil +47 909 248 70 Om Doktor Online Doktor Online är Skandinaviens ledande mötesplats för hälsa och livskvalitet på Internet. Varje månad har Doktor Online i Norge 80.000 unika besökare och det kommer in ca 2.500 nya inlägg varje dag. Eftersom Doktor Online numera etablerats i Sverige och Danmark finns sammanlagt 100 läkare på plats för att besvara 18,5 miljoner Skandinavers frågor om allt mellan sex och sömnlöshet. www.doktoronline.se Om Spray Spray Network är ett europeiskt mediabolag med fokus på interaktiva konsumenttjänster. Spray Network ingår i Lycos Europe som eget varumärke och driver lokala portaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Italien och Tyskland.Lycos Europe är noterat på Neuer Markt och ägs bl.a av Spray Ventures, Lycos Inc, Bertelsmann och Investor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00710/bit0002.pdf