Dollarstore fyller 25 år och firar med kundtävling - elbil i potten

Report this content

Den svenska lågpriskedjan firar sin födelsedag med en tävling, där första priset är en elbil till ett värde av ca 640 000 kr.

Det var den 29 oktober 1999 som portarna till vad som skulle komma att bli Dollarstore öppnades i Billsta, strax utanför Örnsköldsvik. Butiken var knappt 400 kvadratmeter stor och sålde en mängd olika produkter. 25 år senare är Dollarstore Sveriges snabbast växande lågpriskedja med 132 butiker från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Butiksytorna har vuxit och ligger nu på mellan ungefär 3 000–4 200 kvadratmeter.

För att fira sin 25-årsdag anordnar man en tävling för alla kunder, vilken kommer att pågå från 23 september – 24 december 2024. Förstapriset är en elbil från Kia, modell EV6. Utöver det kommer ytterligare 100 deltagare vinna en elsparcykel.

Reglerna är enkla:

• Handla för valfritt belopp i en av Dollarstores butiker.

• Scanna en QR-kod, där du fyller i dina kontaktuppgifter och kvittonummer i ett formulär.

• Skriv en motivering till varför just du ska vinna.

“Med den otroliga resa vi gjort de senaste 25 åren måste vi helt enkelt fira med något stort - och att göra det tillsammans med våra kunder är en självklarhet! Det är tack vare dem som vi är vad vi är idag, och därför känns det inte mer än rätt att tävla ut riktigt fina priser”, säger Anders Kind, VD på Dollarstore.

Tävlingen kommer att exponeras i samtliga Dollarstore-butiker i Sverige.

Josefin Augustsson
Head of Communications
josefin.augustsson@dollarstore.se

Dollarstore, grundat 1994, är en av de största lågprisaktörerna i Sverige med ett brett sortiment inom bland annat skönhet, snacks & dryck, heminredning, städning, säsong & fest, leksaker, och djur. Dollarstore har 132 butiker över hela Sverige och sedan 2022 fem butiker i Danmark under namnet Big Dollar.

Taggar: