Dollarstore lanserar ett inspirationsmagasin

Report this content

Inför hösten satsar lågpriskedjan på ett helt nytt sortiment inom hemtextil och inredning. I och med lanseringen har man tagit fram ett inspirationsmagasin för att visa upp det nya produktsortimentet på ett helt nytt sätt.

Det nya produktsortimentet innefattar allt från kuddar, plädar och mattor till ljusstakar och porslin, där man nu erbjuder en ny nivå av produkter som ger hemmet det där lilla extra.

För att sätta det nya sortimentet i ett nytt ljus, har man valt att ta fram ett inspirationsmagasin kallat Dollarstore Home Magazine. På hela 16 glossiga sidor tas läsaren med på en inredningsresa fylld med inspiration, tips och trendspaningar.

“Det ligger i vårt DNA att vara oväntade och hela tiden överraska våra kunder. När vi pratade om lanseringen av det nya produktsortimentet landade vi ganska snabbt i att vi vill göra något som inte känns “typiskt Dollarstore” - vilket är precis vad det här magasinet är”, säger Kelly Backlöf, marknadschef på Dollarstore.

Magasinet visar upp Dollarstores produkter på ett nytt sätt och i nya miljöer, där syftet dels är att visa bredden av sortimentet, dels locka nya kunder som vanligtvis inte ser Dollarstore som en självklar destination för inredning.

“Dollarstore Home Magazine kombinerar hög stilgrad med låga priser. För oss är det en självklarhet att du ska kunna uppdatera ditt hem utan att behöva spräcka budgeten”, fortsätter Kelly Backlöf.

Merparten av det nya sortimentet kommer att finnas i butik från 7 oktober och magasinet kommer skickas ut till ca 1,6 miljoner hushåll runt om i Sverige.

Några utvalda produktfavoriter

• Bubbelvas, grön. Art. Nr: 17517
    Pris: 180 kr

• Bordslampa, grön. Art. Nr: 16641
    Pris: 140 kr

• Kuddfodral 50x50, orange. Art. Nr: 14154
    Pris: 100 kr

• Kuddfodral 35x50, turkos. Art. Nr: 16183
    Pris: 90 kr

• Pläd 130x160cm, natur. Art. Nr: 17374
    Pris: 190 kr

• Ljuslyktor 8 eller 10 cm, havsblå. Art. Nr: 16606 & 16607
    Pris: 20 resp. 30 kr.

• Gardin 2-pack 140x250, grön. Art. Nr: 17010
    Pris: 250 kr

Josefin Augustsson
Head of Communications
josefin.augustsson@dollarstore.se

Dollarstore, grundat 1994, är en av de största lågprisaktörerna i Sverige med ett brett sortiment inom bland annat skönhet, snacks & dryck, heminredning, städning, säsong & fest, leksaker, och djur.
 Dollarstore har 132 butiker över hela Sverige och sedan 2022 fem butiker i Danmark under namnet Big Dollar.

Taggar: