Dollarstore öppnar sin första butik i Karlstad i höst

Lågpriskedjan fortsätter att expandera i Sverige med sin 132:e butik.

Butiksöppningen blir Dollarstores nionde butik i Värmland och kommer ligga i handelsområdet Välsviken i Karlstad. Portarna till den runt 2 600 kvadratmeter stora butiken slås upp den 20 september.

Det här blir vår nionde butik i Värmland och det är riktigt kul att vi fortsätter att växa och expandera där! Nu kommer vi dessutom bli ännu mer tillgängliga till ännu fler kunder i och med placeringen i Karlstad, vilket länge har känts som ett naturligt nästa steg för oss”, säger Fredrik Holmström, Head of Expansion på Dollarstore.

Vill demokratisera shoppingglädjen
Med sina ständigt låga priser och ett kul och oväntat sortiment erbjuder Dollarstore en rolig shoppingupplevelse för alla – oavsett vem du är. Målet är att vara den självklara destinationen för att enkelt kunna lösa sina vardagsärenden, men också en plats där man kan överraskas, inspireras och upptäcka något nytt. Med ett brett produktutbud inom skönhet, hygien, rengöringsmedel, snacks, heminredning, säsongsvaror och mycket mer finns det något för alla.

Firande och öppningserbjudanden
Öppningen av den nya butiken kommer, i sann Dollarstore-anda, att firas ordentligt! Med start från kl. 10.00 den 20 september kommer det finnas massor av öppningserbjudanden, såväl som kaffe, fika, en DJ, tävlingar och en särskild överraskningshink fylld med presenter för de 200 första kunderna.

Dollarstore i Karlstad kommer att anställa en butikschef och cirka 10 andra yrkesverksamma inom detaljhandeln. Butiken kommer att vara öppen på vardagar mellan kl. 10.00 – 20.00 och mellan kl. 10.00 –18.00 på helgerna och ligga belägen på Banvaktarvägen 7 i Karlstad.

Josefin Augustsson
Head of Communications
josefin.augustsson@dollarstore.se

Dollarstore, grundat 1994, är en av de största lågprisaktörerna i Sverige med ett brett sortiment inom bland annat skönhet, snacks & dryck, heminredning, städning, säsong & fest, leksaker, och djur. Dollarstore har 132 butiker över hela Sverige och sedan 2022 fem butiker i Danmark under namnet Big Dollar.

Taggar: