Dome Energy deltar i ett 7-brunns borrprogram i DJ-formationen

Dome Energy AB (publ) (“Dome Energy” eller “Bolaget”) (Kortnamn: DOME) är glada att meddela att tillsammans med PEDEVCO Corp. kommer att delta i ett 7-brunns borrprogram i DJ-bassängen.

Med Bonanza Creek (NYSE: BCEI), som operatör kommer borrprogrammet inrikta sig på Niobrara B- och C-formationen med flertalet brunnar borrade från samma borrplats för att maximera effektivitet och hålla ned borrkostnaderna per brunn.

Totala kostnader för Pedevco och Dome att borra och sätta de 7 brunnarna i produktion beräknas till $6.3 miljoner. Brunnarna kommer att tillskrivas Dome och baserat på rådande oljepriser beräknas Domes nettokassaflöde för de första 12 månaderna uppgå till ca $ 4.2 miljoner. Transaktionen är avhängt kreditgivarnas godkännande.

Paul Morch, VD, kommenterar: “Vi närmar oss vår sammanslagning med Pedevco och vi är mycket glada över detta 7-brunns borrprogram. Detta är några av de bästa tillgångarna i deras icke-operativa portfölj och vi förväntar oss fler möjligheter som denna. Nettoproduktionen förväntas initialt överstiga 700 fat oljeekvivalenter per dag baserat på historiken från tidigare borrade brunnar i Bonanza Creek-området. Genom att påbörja borrningarna i DJ-bassängen/Watterberg-området tar Dome nästa steg i utvecklingen. Vi har offensiva planer och vi tror att de kombinerade Pedevco/Dome kan ha så mycket som 1 000 potentiella brunnplatser i området. “

Susanna Helgesen, CFO
Tel: +46 708 27 86 36
US tel: +1 281 558 8585
E-mail: sh@domeenergy.com

Dome Energy är ett oberoende olje- och gasbolag listad på Nasdaq OMX First North i Sverige (Kortnamn: DOME). Mangold Fondkommission, telefonnummer +46 (0)8 5030 15 50, är bolagets Certified Adviser. Huvudkontoret ligger i Houston, Texas, och bolaget inriktar sig på utveckling och produktion av olje- och gastillgångar på land i USA. För mer information besök www.domeenergy.com.