Dometic publicerar årsredovisningen för 2018

Dometic Group AB (publ) meddelar idag att årsredovisningen för 2018 har offentliggjorts och finns tillgänglig på www.dometic.com/ir. En digital version finns också tillgänglig på arsredovisning.dometic.com.

Årsstämman äger rum tisdagen den 9 april 2019 klockan 13.00 på Hotell At Six, Brunkebergstorg 6, 111 51 Stockholm, Sverige. Stämmohandlingar finns tillgängliga på www.dometic.com.

Johan Lundin, Head of Investor Relations & Communications
E-post: ir@dometic.com

Denna information är sådan information som Dometic Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 mars 2019, kl. 08:00 CET.

Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Mat & Dryck, Klimatsystem, Energi & Styrning, Säkerhet & Trygghet och Hygien & Sanitet. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 27 tillverknings- och monteringsanläggningar i tolv länder och säljer våra produkter i ett hundratal länder. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 8 000 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på över 18,0 Mdr för år 2018 och har sitt huvudkontor i Solna, Sverige.