• Dometic Group/

Dometic utser Head of Group Operations och stärker fokus ytterligare på kvalitet, effektivitet och kostnadsreduktioner

Eva Karlsson blir ny Head of Group Operations, en ny position inom Dometic som fortsätter att stärka sitt fokus på kvalitet, effektivitesförbättringar och kontinuerliga kostnadsreduktioner. Eva Karlsson kommer från ASSA ABLOY Entrance Systems där hon för nuvarande är chef för affärsområdet Pedestrian Door Solutions, och kommer i sin nya roll att ta plats i Dometics koncernledning. Eva Karlsson startar sin anställning hos Dometic i slutet av 2018.

Eva Karlsson har tillbringat 14 år i olika roller inom ASSA ABLOY Entrance Systems, senast som affärsområdeschef. Tidigare befattningar inkluderar VP of Operations och VP of Field Operation & Service Development. Eva Karlsson har en magisterexamen i maskinteknik från Chalmers tekniska högskola.

"Med Eva Karlsson har vi funnit den perfekta kandidaten till den nya rollen som Head of Group Operations. Hon har stor erfarenhet från en global B2B-organisation, och har bevisad erfarenhet av skickligt operativt ledarskap i en resultatdriven affär. Jag är verkligen glad att välkomna Eva Karlsson till Dometic ", säger Juan Vargues, VD och koncernchef för Dometic Group.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA
Email: ir@dometic.com

Denna information är sådan information som Dometic Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juni 2018, kl. 08:30 CET.

Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Klimatsystem, Sanitet, Mat & Dryck, Energi & Styrning och Säkerhet & Trygghet. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 28 tillverknings- och monteringsanläggningar i elva länder och säljer våra produkter i ett hundratal länder. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 8 800 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 14,0 Mdr för år 2017 och har sitt huvudkontor i Solna.