GRUPPTALAN MOT DOMETIC AVSLÅS I SIN HELHET

Dometic meddelar idag att domstolen för Floridas södra distrikt den 24 juli 2019 avslog en grupptalan mot bolaget.

Domstolen för Floridas södra distrikt fann att kärandes påståenden om ett gemensamt fel inte var grund för grupptalan. Detta är andra gången som en domstol avvisar kärandes försök att hävda grupptalan relaterade till Dometics gasabsorptionskylskåp. Under 2017 avslogs en liknande förmodad grupptalan på grund av att klagandena inte hade kunnat fastställa förekomsten av det påstådda felet.

”Jag är nöjd med beslutet om att avslå grupptalan. Vi har hela tiden varit trygga i att hävda att anklagelserna i grupptalan saknade grund”, säger Juan Vargues, VD och koncernchef för Dometic.

Email: ir@dometic.com

Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Mat & Dryck,Klimatsystem, Energi & Stryning och Övriga Applikationsområden. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi säljer våra produkter i ett hundratal länder och har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar Aftermarkett. Dometic har cirka 8 000 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 18,0 Mdr för år 2018 och har sitt huvudkontor i Stockholm.